رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: به منظور افزایش کیفیت ساختمان‌ها، این سازمان مرکز پژوهشی معماری در استان راه‌اندازی می‌کند. عبدالقهار ناصحی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با مساعدت سازمان میراث فرهنگی یکی از ساختمان‌های تاریخی قزوین به عنوان مرکز پژوهشی معماری استفاده خواهد شد.

وی، هدف از راه‌اندازی این مرکز را افزایش کیفیت ساختمان‌های احداثی به‌خصوص در زمینه‌های معماری و شهرسازی برای بهره‌برداری مناسب و رفاه حال شهروندان، سازماندهی و هدفمند کردن این پژوهش‌ها عنوان کرد. ناصحی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین هر سال حدود ۲۰۰میلیون ریال صرف امور پژوهشی می‌کند اما به علت نبود مدیریت واحد شاهد بهره‌وری مناسب نبوده‌ایم. وی گفت: باتوجه به اینکه استان قزوین به قطب دانشگاهی منطقه تبدیل شده است باتاسیس مرکز پژوهشی وتعامل با دانشگاه‌ها، به‌گونه‌ای عمل کنیم که پایان نامه‌های دانشجویان را با هماهنگی شهرداری و سازمان مسکن و شهرسازی به سمتی هدایت کنیم که جامعه از نتیجه این پژوهش‌ها بهره‌مند شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین افزود: همه امور مرتبط با ساختمان‌سازی از جمله کمیسیون پژوهشی، کتابخانه، بانک اطلاعات و مرکز مطالعه در این مرکز مستقر خواهد شد. هم‌اکنون بیش از دو هزار نفر از مهندسان ساختمان استان قزوین عضو سازمان نظام مهندسی این استان هستند.