مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران گفت: توافقاتی با ارتش و دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است که طی آن با در اختیار گرفتن قسمتی از زمین پادگان و دانشگاه حوالی تونل توحید جبهه عملیاتی پروژه گسترش می‌یابد. مهندس مسعود نصر آزادانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر تصریح کرد: با گسترش فضای عملیاتی و اضافه شدن زمین‌های اطراف از ۱۰ روز آینده عملیات انحراف ترافیک در شمال محور فوق آغاز می‌شود و به طور کلی از این پس فعالیت‌های اجرایی تونل توحید به صورت گسترده‌تر انجام خواهد گرفت.

وی در مورد عوامل دشوارکننده اجرای پروژه تونل توحید یادآور شد: حساسیت‌های فنی در اجرای این پروژه زیاد است، ضمن آنکه گذشتن ۳ خط مترو از این مسیر و نیاز به جابه‌جایی برخی از تاسیسات شهری نظیر لوله آب بر پیچیدگی‌های اجرایی و زمانی این پروژه افزوده است، به طوری که عمق تونل توحید با توجه به موارد یاد شده در برخی نقاط به ۳۰ متر نیز می‌رسد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران همچنین افزود: مدیریت ترافیک گسترده در فضای کاری پروژه از میدان توحید تا نواب از دیگر پیچیدگی‌های انجام این پروژه است که در کنار دیگر مسائل موجود هر کدام از اهمیت خاصی برخوردارند و نمی‌توان اهمیت موردی را بیش از سایر موارد دانست.

نصرآزادانی با اشاره به تجربه حاصل از اجرای تونل رسالت خاطر نشان کرد: سعی کرده‌ایم تا همه موانع ریز و درشت از همان ابتدا شناسایی شوند و همه آنها را از همان آغاز در محاسبات دخالت بدهیم تا برای حل هرکدام از آنها راه و شیوه مخصوص داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: موانع و پیچیدگی‌های این پروژه هیچگاه فراموش و مورد غفلت واقع نشدند و ضمن شناسایی آنها تاثیر هریک بر بازده زمانی اجرای پروژه در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است و راه‌حل‌های هریک مشخص شده است که به طور مثال طراحی هندسی محور در کنار فضای کارگاهی پروژه به منظور انجام سهولت در ترافیک از آن جمله است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران تاکید کرد: فعالیت‌های این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی در حال اجرا است و عملیات مطابق طرح‌ها و برنامه‌ها در دو قسمت توحید و جمهوری انجام شده، ضمن آنکه اجرای تونل‌های افقی برای دسترسی به تونل اصلی انجام شده است.

مهندس نصر آزادانی افزود: به‌زودی یک تلویزیون شهری به جای روز شمار پروژه نصب می‌شود تا به صورت زنده تمام فعالیت اجرایی در پروژه تونل توحید برای همه قابل مشاهده باشد.