حداقل تراکم ساخت‌وساز4 و 5 طبقه

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: شهروندان نگران نباشند، حداقل تراکم مجاز ساختمان در پایتخت چهار و پنج طبقه است. به گزارش ایسنا، دکتر خسرو دانشجو پس از پایان پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران که بدون حضور مستمع برگزار شد، با اشاره به انتشار خبر ممنوعیت فروش تراکم و ایجاد نگرانی بین شهروندان ‌گفت: منظور از ممنوعیت فروش تراکم، تراکم غیرمجاز است که دیگر در تهران نخواهیم داشت، اما حداقل تراکم مجاز ساخت‌وساز در پایتخت چهار و پنج طبقه است و در برخی خیابان‌های اصلی و عریض و مناطقی محدود، همچون ۲۲ اجازه ساخت بیشتر از پنج طبقه نیز داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: تراکم مجاز چهار و پنج طبقه کاهش نیافته و شهروندان نگران نباشند و تصور نکنند که این میزان به دو یا سه طبقه رسیده است.

دانشجو با تاکید بر این که ساخت‌وساز در پایتخت قفل نمی‌شود، درباره میزان تراکم ساختمانی پیش‌بینی شده در طرح جامع و تفصیلی تهران نیز گفت: آخرین اخبار از شورای عالی شهرسازی حاکی است که این شورا نیز پیش‌بینی کرده، حداقل تراکم ساخت‌وساز در پایتخت کمتر از چهار و پنج طبقه نخواهد بود.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه ۹ دستور در جلسه روز یکشنبه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: از این تعداد شش دستور جلسه تصویب و سه دستور به کمیسیون‌های مربوطه بازگشت.

وی یک فوریت طرح بازنگری در نحوه تعیین قیمت واقعی املاک در شهر تهران، بررسی اعتراض فرمانداری تهران به ساماندهی راهکارهای حقوقی و اجرایی پاک‌سازی جداره‌ها و عناصر شهری از برچسب‌های تبلیغاتی، لایحه مجوز تملک بخشی از اراضی متعلق به سپاه پاسداران واقع در طرح تقاطع سئول ـ نیایش، لایحه اصلاحیه مصوبه مجوز انتقال صنوف مزاحم و آلاینده شهر تهران به اراضی تالاب بهرام را از مصوبات شورای شهر تهران برشمرد و گفت: طرح الزام شهرداری تهران به رعایت شاخصه‌های فرهنگی - اجتماعی در بازسازی زندان قصر، لایحه تعیین عوارض به برخی مشاغل و اماکن خاص در محدوده و حریم قانونی شهر تهران و طرح الزام شهرداری تهران به ارائه کارنامه معاونان، شهرداران مناطق و مدیران شهرداری، بدون تصویب به کمیسیون‌های مربوطه برگشتند.