مدیرکل تعاون استان تهران گفت: از آغاز تحویل زمین به تعاونی‌های مسکن استان تهران تاکنون به ۲۹ هزار و ۷۰ نفر از اعضای این تعاونی صاحب زمین شدند. محمود حیدری در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: از چند هفته گذشته کار تحویل زمین از سوی سازمان مسکن و شهرسازی اقدام به تحویل زمین به تعاونی‌های مسکن در شهر پرند کرده است. وی اضافه کرد: از نیمه اول سال‌جاری تاکنون ۷۲ شرکت تعاونی با ۱۱ ‌هزار و ‌۷۰۰ عضو به سازمان مسکن و شهرسازی معرفی شدند. وی ادامه داد: همچنین طی این مدت ۶۳ هزار نفر برای دریافت زمین به این سازمان معرفی شدند.

حیدری گفت: از خردادماه سال‌جاری تاکنون ۱۲۰ هزار نفر در تعاونی مسکن مهر ثبت‌نام کردند. وی افزود: این تعداد در تهران بزرگ حدود ۷۰ هزار نفر و بقیه از شهرستان‌های استان بوده است. وی ادامه داد: ۱۲ هزار و ۶۳۷ تعاونی در گرایش‌های مختلف در استان فعال هستند که ۳هزار و ۱۵۰ تعاونی به بخش مسکن اختصاص دارد.

به گفته وی، براساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت موظف است برای کسانی که توانایی کار دارند، اما امکانات لازم را در اختیار ندارند، شرایط اشتغال در قالب تعاونی فراهم کند.

وی تاکید کرد: بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون که خود نوعی تعاونی است شناسایی کارآفرینان و کسانی را که توان کار دارند، بر عهده دارد. حیدری درخصوص شمار موافقت‌های اصولی با تاسیس انواع تعاونی طی شش‌ماه نخست سال‌جاری، افزود: طی این مدت با تاسیس یک‌هزار و ۶۹۲ تعاونی در استان تهران موافقت شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۸۸ مجوز تاسیس در تعاونی صادر شده و ۵۱۸ ‌ شرکت تعاونی نیز به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۹۸ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال تسهیلات برای تشکیل شرکت‌های تعاونی پرداخت شده است.

حیدری تصریح کرد: با تاسیس این تعداد تعاونی در رشته‌های مختلف برای ۷۰ هزار و ۶۶۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.