روزانه بر شمار آمریکایی‌هایی که قادر نیستند اقساط وام‌های مسکن خود را بازپرداخت کنند، افزوده می‌شود و همین موضوع باعث شده است تا شرکت‌های ارائه دهنده وام در آمریکا، به اجبار، بخش عمده‌ای از این خانه‌ها را به حراج بگذارند. به گزارش ایرنا، بررسی رسانه‌های آمریکا نشان می‌دهد که دوره سه ماه سوم امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار خانه‌های حراجی صد در صد افزایش یافته است.

در این میان ۴۴۶هزار و ۷۲۶ خانه، بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر به حراج گذاشته شدند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۲۳هزار و ۲۳۳واحد بود.

این رقم در مقایسه با سه ماه دوم سال جاری هم حدود ۳۴درصد افزایش داشته است.

تحلیل‌گران اقتصادی، معتقدند که تا اواسط سال ۲۰۰۸ تعداد خانه‌های حراجی بیشتر خواهد شد. بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ بسیاری از بانک‌ها و شرکت‌هایی که وام مسکن پرداخت می‌کنند، کسانی را که قدرت پرداخت وام دریافتی را نداشتند، تشویق به خرید مسکن کردند. این وام‌ها ظرف دو سال اول نرخ بهره پایین داشتند، ولی بعد از دو سال، نرخ بهره طبق قرارداد بیشتر شده است.

اکنون عمده این افراد برای بازپرداخت وام مسکن خود دچار مشکل شده‌اند و در نتیجه شرکت‌های وام‌دهنده این منازل را به حراج گذاشته‌اند.

از طرف دیگر، به این دلیل که قیمت مسکن در آمریکا کاهش داشته است، افرادی که با پرداخت وام مسکن خود مشکل دارند، حتی قادر نیستند پس از فروش خانه‌های خود، کل وام دریافتی را پرداخت کنند.

سه ایالت نوادا، کالیفرنیا و فلوریدا، بیشترین تعداد حراج مسکن را گزارش کرده‌اند.

بنابر این گزارش، از هر ۶۱خانه در نوادا، یک خانه حراج می‌شود. در مقایسه با سال قبل در این ایالت، تعداد خانه‌های حراجی سه برابر شده‌ است.از هر ۸۸ خانه در کالیفرنیا، یکی حراج می‌شود که در مقایسه با سال قبل، چهار برابر شده است.

در فلوریدا هم از هر ۹۵ خانه یکی حراج می‌شود که در مقایسه با سال قبل دو برابر شده است.