مدیر بهسازی شهری وروستایی منطقه آزاد قشم گفت: ضوابط ساخت‌وساز دراین شهرستان تا پایان سال‌جاری تغییر کرده است. محمدجواد حاجی حسینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: براساس ضوابط جدید در مدت یاد شده، صدور پروانه‌های ساختمانی در این جزیره در قالب افزایش تراکم ارائه می‌شود.

وی، هدف از تغییر این ضوابط را تشویق مالکین به امر ساخت‌وساز، تسریع در شکل‌گیری شهرک‌های مسکونی، تولید مسکن انبوه و نیز احیای بافت‌های فرسوده شهری عنوان کرد.

وی با اشاره به طرح‌ها وپروژه‌های بهسازی شهری در قشم گفت: فاز سوم و چهارم بوستان خانواده در این شهر با اعتباری بالغ بر دومیلیارد ریال آغاز شده و با توجه به سرعت کار، این طرح تا پایان بهمن ماه ‌امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر بهسازی شهری و روستایی منطقه آزاد قشم افزود: نصب یادمان‌های شهدای گمنام و حافظ با اعتباری بالغ بر۵۰۰ میلیون ریال و همچنین احداث آب‌نمای آبشار صخره‌ای در محوطه پارک ساحلی سینما دریا با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیون ریال در حال اجرا می‌باشد.

حاجی حسینی اظهار داشت: در راستای توسعه زیباسازی شهری، تعداد ۱۶۳ نخل در فاز دوم، توسط شرکت کشت وصنعت در بلوار دریا کاشته شده و اعتبارات لازم برای تهیه و کاشت بیش از ۴۰۰ اصله درخت نخل در بلوار آزادگان و سایر معابر شهری در قشم اختصاص یافته‌است. وی افزود: با اختصاص اعتباری بالغ بر سه‌میلیارد ریال، احداث پارک ساحلی وفضای سبز در محوطه سایت بازیافت شهر درگهان در سه فاز اجرا می‌شود که فاز اول این طرح در دست اجرا است.