گرانی‌ها  هیچ ارتباطی به مشاوران املاک ندارد

طی سه ماه گذشته ۷۰ آژانس مشاور املاک در تهران پلمب شدند

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران از تعطیلی ۷۰ مشاور املاک طی سه ماه‌ اخیر خبر داد. مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج با بیان این مطلب افزود: ‌امید می‌رود تا در آینده‌ای نزدیک مشاوران املاک بدون پروانه کسب از گردونه مشاوران حذف شوند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران ایجاد بورس را در مقوله مسکن، حرکتی اشتباه توصیف کرد و گفت: اگر بنا باشد در زمینه مسکن، تسهیلاتی در اختیار مردم قرار گیرد، باید این کار با مطالعات فراوان صورت گیرد و در غیر این صورت شکست طرح، دور از تصور نخواهد بود.

وی در پاسخ به پاره‌ای از شایعات مبنی بر اثرگذاری مشاوران املاک در تعیین بازار مسکن اظهار داشت: به هیچ عنوان نمی‌توان پذیرفت که مشاوران املاک تاثیرگذاری خاصی روی بازار مسکن داشته باشند.

قلی خسروی ادامه داد: گرانی های مسکن به هیچ عنوان نمی‌تواند ارتباطی به مشاوران املاک داشته باشد و اگر کسی این موضوع را به غلط به مشاوران املاک منسوب کند از طرف اتحادیه مشاوران املاک مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

وی طبیعت کاری مشاوران املاک را در راستای پایین آوردن قیمت مسکن معرفی کرد و گفت: اعضای صنف مشاوران املاک می‌کوشند تا معامله را با کمترین قیمت خود به پایان رسانند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه بیش از ۹۹ درصد مشاوران املاک از معتمدان و افراد سالم محلات به شمار می‌آیند؛ گفت: سعی بر آن شده است که برای مشاوران املاکی که معتمد نیستند، پروانه کسب صادر نشود.

خسروی در ادامه تصریح کرد: شکایاتی که در زمینه مشاوران املاک می‌شود، بیشتر مربوط به افرادی است که بدون پروانه کسب و با استفاده از مبایعه‌نامه اقدام به عقد قرارداد می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به نظارت دقیق اتحادیه مشاوران املاک بر روی کار مشاوران گفت‌: در صورت مشاهده تخلف از طرف مشاوران املاک، بازرس های اتحادیه مشاوران املاک با حضور در محل برابر قانون نظام صنفی که به تصویب مجلس رسیده است با شخص متخلف برخورد خواهند کرد.