عملیات ساخت ۱۵هزار واحد مسکونی جایگزین کپر طی مراسمی با حضور معاون اول رییس‌جمهور در شهرستان قلعه‌گنج آغاز شد. پرویز داوودی در این مراسم گفت: باتوجه به سفر رییس‌جمهوری به این مناطق که اوایل امسال صورت گرفت، ستاد راهبردی حل مشکلات جنوب استان کرمان تشکیل شده است. وی افزود: بعضی طرح‌های مصوب در این مناطق به صورت ضربتی و برخی نیز به صورت درازمدت در حال پیگیری است.

او ادامه داد: پروژه ۱۵هزار واحد مسکونی از جمله طرح‌های کوتاه‌مدت است که ظرف کمتر از ۱۵ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهوری به جنوب استان کرمان ۲۶طرح برای شهرستان قلعه‌گنج تصویب شده که ۲۱طرح آن منحصر به این شهرستان است.

معاون اول رییس‌جمهوری گفت: تکمیل و ساخت راه‌ها، احداث ناحیه صنعتی، سد و پست برق از طرح‌های این شهرستان است.

وی احداث شبکه آبرسانی، ساخت پل و مراکز بهداشتی، درمانی و ایجاد تاسیسات شن و ماسه و راه‌اندازی شبکه تلویزیونی را از دیگر طرح‌های شهرستان قلعه‌گنج بیان کرد.

معاون اول رییس‌جمهوری گفت: ایجاد جاده کشمیران به جاسک موجب ارتباط شهرستان قلعه‌گنج به دریا و رونق حمل‌و‌نقل ترانزیت کالا از طریق این شهرستان می‌شود.

او ادامه داد: طرح‌های مصوب در قلعه‌گنج از محل اعتبار ۵۰۰میلیارد ریالی اختصاص یافته به شش شهرستان جنوبی استان کرمان اجرا می‌شوند. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: برای ساخت ۱۵هزار واحد مسکونی به جای کپر ۱۰میلیون ریال بلاعوض و ۶۵میلیون ریال وام اختصاص می‌یابد.

علیرضا تابش افزود: این واحدهای مسکونی در روستای کلات مالک از توابع بخش چاه‌دادخدا در شهرستان قلعه‌گنج احداث می‌شوند. وی گفت: طرح ۴۰هزار واحد مسکونی جایگزین کپر قرار است طی سه سال متوالی انجام شود.

او ادامه داد: بر این اساس ۱۰هزار واحد مسکونی پارسال، ۱۵هزار واحد در سال‌جاری و ۱۵هزار واحد سال آینده ساخته می‌شود.