مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به این که این استان به لحاظ برخورداری از فضای آموزشی لازم، محروم‌ترین استان کشور است، از کمبود ۱۰‌هزار کلاس درس در مرکز و شهرستان‌های استان تهران در قالب ۸۳۳ مدرسه خبر داد. مهندس حسین ترابی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این مطلب تاکید کرد: استان تهران برای این که خود را با احتساب فضاهای موجود به متوسط استاندارد کشوری فضای آموزشی برساند، به احداث حداقل ۱۰هزار کلاس درس در نقاط مختلف استان به ویژه شهرستان‌های محروم نیاز دارد.

وی در پاسخ به دلایل محرومیت شدید استان تهران از نظر فضای آموزشی، گفت: یکی از علت‌های اصلی کمبود فضای آموزشی لازم در این استان، فرار انبوه‌سازان از ساخت مدرسه به ازای ساخت ۲۰۰واحد مسکونی است که البته در این زمینه در حال پیگیری قضایی حدود ۱۴۰ پرونده حقوقی مربوط به این دسته از انبوه‌سازان هستیم.

مدیر‌کل نوسازی مدارس استان تهران در ادامه تاکید کرد: سازمان نوسازی مدارس استان تهران در‌حال‌حاضر برای اجرای قانون ساخت یا پرداخت معادل ریالی هزینه احداث مدرسه از سوی انبوه‌سازان با مشکل جدی در بافت‌های جدید شهری و شهرهای جدید ساخته شده در سطح استان مواجه است که حل این مشکل، حمایت بیشتر مراجع قضایی از آموزش و پرورش را می‌طلبد.