مدیرکل امور اجرایی کمیسیون ماده صد شهرداری تهران از اختصاص دادسرا و شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات ساخت‌وساز و احکام صادره کمیسیون ماده صد شهرداری تهران خبر داد. صباح‌الدین متقی در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر این که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مانع تداوم ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر شود، تصریح کرد: هر گاه کلیه مسوولان اعم از دولت، قوه قضائیه، شهرداری و سایر مجموعه‌های مرتبط برای جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز به یک وحدت رویه رسیدند، آن وقت می‌توان گفت که مثلا از اول سال ۸۷ ساخت‌وساز غیرمجاز در شهر صورت نخواهد گرفت. وی تاکید کرد: این که عنوان شود که شهرداری به تنهایی می‌تواند ساخت‌وسازهای غیرمجاز را کنترل و مهار کند، ادعایی بیش نیست.

مدیرکل امور اجرایی کمیسیون ماده صد شهرداری تهران خاطرنشان کرد: با این وجود شهرداری در فرآیند فعلی تمام تلاش خود را به کار گرفته است و با اتخاذ تدابیری سعی در برخورد و کاهش این تخلفات کرده است؛

به گونه‌ای که براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با قوه قضائیه، دادسرای ویژه‌ای در ناحیه ۷ منطقه ۷ تهران برای رسیدگی به تخلفات ساخت‌وساز و رسیدگی به آرای صادره از سوی کمیسیون ماده صد اختصاص یافته است.

وی با بیان این که اختصاص دادسرا و شعب ویژه به این مساله باعث شده که درصد زیادی از پرونده‌ها در شعب تخصصی دیوان عدالت اداری بررسی شود، افزود: عدم حضور متخصصان فنی و شهرسازی در کنار صاحب‌نظران حقوقی، اشکال قابل توجهی بود که براساس هماهنگی‌های انجام گرفته با مسوولان قضایی در حال رفع آن هستیم. این اقدام موجب می‌شود تا پرونده‌ها از هر دو زاویه مورد بررسی قرار گیرند تا از این طریق‌ میزان ابطال آرا، هزینه‌های رفت و برگشت پرونده‌ها میان دستگاه قضایی و کمیسیون ماده صد شهرداری تهران و سرگردانی و معطلی شهروندان کاهش یابد.