نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت مکلف به احیای بافت‌های فرسوده است. سیدمصطفی سیدهاشمی، در همایش بازسازی بافت‌های فرسوده در مراغه افزود: مجلس برای انجام این کار ارقام خوبی از نظر ریالی و ارزی در اختیار دولت قرار داده است.

وی گفت: در این مصوبه، مجلس وزیر کشور را به عنوان متولی و پاسخگوی بافت‌های فرسوده انتخاب کرده است.

وی با بیان این که از نظر چهارچوب قانونی مشکل خاصی در احیای بافت‌های فرسوده در کشور وجود ندارد، افزود: تاکنون هیچ وزارتخانه‌ای در ارتباط با اصلاح قانون بافت‌های فرسوده، مصوبه‌ای به مجلس ارائه نکرده است.

به گزارش ایرنا وی گفت: اهتمام دولت و مسوولان موجب عینیت بخشیدن به این مصوبه و احیای بافت‌های فرسوده می‌شود.

سیدهاشمی، افزود: در احیای بافت‌های فرسوده علاوه‌بر همکاری و تعامل بخش‌های مختلف و دستگاه‌های ذی‌ربط باید بانک‌ها نیز با ارائه تسهیلات ریالی در این ارتباط تلاش کنند.

به گفته وی، اعطای تسهیلات ریالی آسان به فروشندگان منازل در بافت فرسوده و هم برای کسانی که درصدد احیای بافت‌های فرسوده هستند، از سوی بانک‌ها ضروری است.

وی با تاکید بر ضرورت دقت در انتخاب مجری برای احیای بافت‌های فرسوده، اضافه کرد: مناقصه، فراخوان ملی و انتخاب مجری غیر بومی در روند احیای بافت‌های فرسوده مشکل‌گشا نبوده است.

وی گفت: جادارد برای احیای بافت‌های فرسوده از مجریان طرح بومی منطقه که شناخت کافی نسبت به منطقه دارند، استفاده

شود.

این همایش یک روزه با شرکت جمعی از مسوولان محلی و شرکت‌های معتبر در بخش ساخت‌وساز توسط شرکت آتی ساز در تالار سرباز پادگان امام‌رضا(ع) مراغه برگزار شد.

در زمان حاضر در سه نقطه از شهرستان مراغه شامل؛ اطراف برج‌های کبود و مدور، سرای شدادیه در میدان طلوع فجر و خیابان ۱۲۰ متری جام جم بافت‌های فرسوده در حال احیا است.