معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهردار تهران از تدوین نظام برنامه‌ریزی شهری در پایتخت خبر داد. دکتر واعظ مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تهیه نظام برنامه‌ریزی شهری در پایتخت با همکاری کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: جلساتی به طور مرتب با این کمیسیون و مسوولان مربوطه برای تدوین نظام برنامه‌ریزی شهری در پایتخت تشکیل می‌شود و مصوبه‌ای نیز در این باره تحت عنوان نظامات برنامه‌ریزی به شهرداری تهران ابلاغ شده است.

وی با بیان این که نظام برنامه‌ریزی شهری در سه سطح بین بخشی، بخشی و منطقه‌ای تدوین می‌شود، تصریح کرد: سطح بین بخشی، سند چشم‌انداز، برنامه‌های درازمدت و راهبردی و برنامه پنج‌ساله تهران را شامل می‌شود.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهردار تهران گفت: سطح دوم یا برنامه‌های بخشی مربوط به برنامه‌های جامع تهران همچون طرح جامع حمل‌ونقل، برنامه‌های جامع فضای سبز و غیره است و در این بخش مشخص خواهد شد که آینده تهران در بخش‌های مختلف چگونه خواهد بود.

به گفته وی، در بخش منطقه‌ای نظام برنامه‌ریزی شهری، هر کدام از برنامه‌ها و طرح‌های جامع در مناطق اجرایی و عملیاتی می‌شود.

واعظ مهدوی تصریح کرد: با تلفیق این سه بخش، نظام برنامه‌ریزی شهری پایتخت شکل گرفته و سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها نیز بر اساس این نظام اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به این که شهردار تهران، سیاست ناظر بر نظام برنامه‌ریزی شهری را مورد تاکید قرار داده است، گفت: بر همین اساس در بخشنامه بودجه سال ۸۷ شهرداری، اولویت اول انجام تعهدات گذشته و اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و تعریف پروژه‌های جدید و سایر برنامه‌ها در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهردار تهران افزود: همچنین پرداخت طلب‌های ذی‌نفعان و طلبکاران نیز از اولویت‌ها نخست شهرداری در سال آینده خواهد بود.