فرماندار شهرستان طارم، جابه‌جایی روستای «نوکیان» از توابع این شهرستان را الگویی برای بهسازی اماکن مسکونی روستایی در کشور دانست. «محمدرضا موسوی» به ایرنا گفت: این جابه‌جایی، به دلیل قرار گرفتن روستا در معرض خطر سیل و زلزله صورت گرفته است.

وی، عمده مشکل موجود این روستا را نبود آب و برق عنوان کرد و یادآورشد: بالغ‌بر دو میلیارد ریال برای انجام عملیات برق و آبرسانی به‌ این روستا تامین شده و این مشکل در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.

موسوی، بازگشت مجدد روستاییان به‌خانه خود را از جمله ره‌آوردهای اجرای طرح جابه‌جایی روستای «نوکیان» برشمرد که پیش‌تر به‌مناطق دیگر مهاجرت کرده بودند.

فرماندار طارم با یادآوری اینکه درزمان حاضر بیش‌ از ۱۵۰متقاضی ساخت مسکن «با استفاده از تسهیلات بانکی» در روستای جدید «نوکیان» در لیست نوبت قرار دارند، گفت: اولویت با روستاییانی است که هم‌اکنون در روستا سکونت دارند.

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه استان زنجان نیز با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و مدیریت می‌توان اثرات منفی بلایای طبیعی را تا حد مطلوبی کاهش داد، گفت: رویکرد ستاد حوادث غیرمترقبه و سیاست اصولی دولت نهم برای ساخت سالانه ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی در سطح کشور، در همین راستا است.

«سعید عباسی» یادآورشد: طی دو سال گذشته برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی اقدامات مهمی در سطح استان زنجان صورت گرفته است.

وی، به حادثه‌خیز بودن شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: برای ایجاد مقاومت در زیرساخت اماکن مسکونی روستایی این ‌شهرستان باید اقدام اساسی شود.