با هدف ایجاد مسیرهای مناسب برای دسترسی غرب منطقه یک به بزرگراه یادگار امام (ره) و بهبود ترافیک در ناحیه مرکزی و غربی منطقه، طرح انشعاب این بزرگراه توسط مهندسان مشاور مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مهندس محمد کریم شفیعی با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح انشعاب در محدوده رودخانه درکه از بزرگراه یادگار امام (ره) جدا شده و پس از اتصال به خیابان درکه و عبور از میدان دانشگاه شهید بهشتی از طریق بلوار رشیدالدین فضل‌ا... و خیابان تابناک به تقاطع بزرگراه کردستان- بزرگراه شهید چمران متصل می‌شود.

وی با اشاره به حساسیت طرح مذکور گفت: در جهت مناسب‌سازی طرح از لحاظ اجتماعی و زیست‌‌محیطی از شورایاری محله اوین و اعضای کمیسیون طراحی شبکه معابر در چند جلسه دعوت شده تا راهکارهای مناسب و تکمیلی را ارائه دهند.

مهندس شفیعی در ادامه افزود: با توجه به نیاز معاونت شهرسازی و معماری منطقه در خصوص پاسخگویی به درخواست شهروندان، تهیه طرح اجرایی کوچه شیرازی، کوی یاس و محدوده باغ شاطر نیز مورد بررسی و در دستور کار قرار گرفت و برای تسریع در عملیات عمرانی در محدوده بیمارستان مسیح دانشوری، تملک معارضان در اولویت اداره املاک واقع شد.

بنابر این گزارش، کمیسیون شبکه معابر در راستای سیاست‌های توسعه پایداری شهری و با هدف‌ جلوگیری از روند روز افزون مشکلات ترافیکی مانند نبود شبکه مناسب ترافیکی، شیب زیاد گذرها، نبود مسیرهای عبور عابر پیاده و ... اقدام به برگزاری جلسه‌هایی با حضور کارشناسان پرداخته و به کنترل و هماهنگی‌ها در بازنگری طرح تفضیلی، بررسی، اصلاح و تصویب‌ طرح‌های اجرایی، اصلاح هندسی و پیاده‌گذرها و عارضه سنجی ترافیکی اقدام می‌کند.