معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت کار و امور اجتماعی گفت: از ۳۰۰‌هزار کارگر فاقد مسکن شناسایی شده تاکنون ۱۰۰‌هزار نفر در قالب تعاونی‌های مسکن ساماندهی شده‌اند. علی‌اکبر طاهایی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: تا کنون ۳۰۰‌هزار کارگر فاقد مسکن در سراسر کشور شناسایی شده‌اند و وزارت کار در تلاش است تا در قالب تعاونی‌های مسکن کارگری و در راستای اجرای تفاهمنامه منعقده بین وزارت کار و وزارت مسکن زمینه لازم را برای تامین مسکن این کارگران فراهم آورد.

وی با اشاره به اختصاص زمین از سوی دولت برای تامین مسکن کارگران در بعضی استان‌ها اظهار کرد: تاکنون برای ساخت ۱۵‌هزار و ۷۹۹واحد مسکونی در استان اصفهان برنامه‌ریزی شده است و ۸۹۸‌هزار متر مربع زمین در این استان برای ساخت واحدهای مسکونی کارگری اختصاص یافته است.

معاون امور فرهنگی واجتماعی وزارت کار گفت: در استان‌های چهارمحال و بختیاری، گلستان، تهران، خوزستان، خراسان شمالی، فارس، کرمانشاه، لرستان و همدان زمین لازم برای ساخت مسکن کارگری اختصاص یافته است. وی تاکید کرد: همچنین زمین لازم برای ساخت دو‌هزار واحد مسکونی در استان اردبیل تامین شده است. طاهایی گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین وزارت کار و وزارت مسکن و شهرسازی به امضا رسید، دولت اراضی مورد نیاز تعاونی‌های مسکن کارگری را در قالب اجرای طرح زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله تامین خواهد کرد.