دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور گفت: مبلغ ۴۸میلیارد ریال برای ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش در کشور اختصاص یافته است. دکتر علی ربوبی در نشست کارگروه تامین مسکن مددجویان بهزیستی کهکیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: سهمیه استان‌ها از تخصیص این اعتبار هنوز مشخص نشده است.

وی اقدامات دولت درایجاد اشتغال و مسکن مددجویان توسط دولت نهم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ۹هزار واحد مسکونی برای مددجویان از سال گذشته در دست اجرا بود که تاکنون چهار هزار و ۵۰۰واحد آن احداث و در اختیار این قشر گذاشته شده است.

وی ابراز کرد: بقیه این واحدها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

ربوبی اظهار کرد: ارائه ۱۲۰میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن برای این اقشار از دیگر اقدامات انجام شده دولت برای اقشار تحت پوشش این سازمان است.

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق آمار به‌دست آمده در استان کهکیلویه ‌و بویراحمد حدود یک‌هزار سرپرست خانوار در این استان فاقد مسکن هستند.

وی عنوان کرد: برای ساخت تجهیزات، تعمیر و احداث مسکن نیازمندان این استان در سال جاری مبلغ پنج میلیارد ریال اختصاص یافته است.

رییس سازمان بهزیستی کهکیلویه و بویراحمد نیز گفت: براساس طرح غربالگری این استان، تاکنون ۱۸هزار نفر معلول شناسایی شده است. دکتر سعید جاودان سیرت گفت: هم‌اکنون شش هزار و ۳۰۰نفر معلول تحت پوشش این سازمان است و ۱۲هزار نفر هم در نوبت هستند.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی کهکیلویه و بویراحمد نیز گفت: بیش از ۱۶‌هزار خانوار در این استان از داشتن مسکن محروم هستند.

سید شهریار حسینی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰۰واحد مسکونی در کشور برای اقشار کم درآمد شناسایی شده است، افزود: از این تعداد حدود ۹هزار واحد مسکونی سهمیه این استان است. وی بیان کرد: این سازمان برای تملک اراضی برای واگذاری زمین به اقشار کم درآمد به بیش از ۱۰میلیارد ریال نیاز دارد. حسینی افزود: اگر برای تملک این اراضی تامین اعتبار شود تا پایان سال ۸۶ در این استان ۹هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود.

حسینی بیان کرد: از هزار واحد اجاره‌ای در نظر گرفته شده ویژه اقشار کم درآمد این استان برای ۷۰۰واحد آن قرارداد منعقد شده است.

وی ادامه داد: ۱۲هزار و ۸۰۰نفر در، این استان در قالب تعاونی متقاضی مسکن هستند. وی ابراز داشت: این استان به نسبت جمعیت در کشور بیشترین استقبال را برای ساخت مسکن به صورت تعاونی داشته است. حسینی با اشاره به اینکه بیشترین مشکل و تقاضا برای ایجاد مسکن در شهر یاسوج و دهدشت‌ است، افزود: به دلیل اینکه منابع ملی و سازمان مسکن و شهرسازی برای ایجاد مسکن زمین ندارد، تاکنون این ساخت‌وسازها راکد مانده است.