شهرداری تهران بدون مجوز قانونی، خانه‌های محله فرحزاد را تخریب کرد. به گزارش جامع‌نیوز یکی از مسوولان شورای شهر فرحزاد با تایید این مطلب در خصوص اقدام شهرداری تهران گفت: روز چهارشنبه گذشته شهرداری تهران با حضور در محله فرحزاد بدون اخطار یا حتی اعلام قبلی در حالی که ساکنان محله در منازل خود حضور داشتند، اقدام به تخریب ۱۰ خانه مسکونی این منطقه کرد.

وی با بیان این که اقدام اخیر در حالی صورت می‌گیرد که طی روزهای گذشته شایعاتی در مورد ساکنان این محله انتشار یافته است، افزود: شهرداری تهران به استناد به این دلیل و به بهانه نداشتن سند مالکیت با کمک نیروی انتظامی دست به این اقدام زد.

این مقام مسوول ادامه داد: این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که شهرداری تهران به خوبی به عدم وجود مالکیت قطعی منازل منطقه فرحزاد واقف است و می‌داند که تمامی زمین‌های منطقه فرحزاد به صورت قولنامه‌ای و خرید از اعیان‌های این منطقه انجام می‌گیرد.

وی در مورد پیگیری‌های شورای محله فرحزاد گفت: طی ۷ ماه گذشته شورای شهر فرحزاد برای قطعی شدن مالکیت منازل مسکونی این منطقه اقدامات حقوقی و درخواست‌های لازم را به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که مالک برخی از این زمین‌ها است، ارائه کرده؛ ولی تاکنون با وجود پیگیری‌های مکرر شورا هنوز هیچ جواب قطعی داده نشده است.

این مسوول شورای شهر فرحزاد به ماده واحده‌‌ای که چندی پیش از سوی شهرداری برای ساخت‌وساز در این منطقه داده شده بود، اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران براساس ماده واحده‌ای به مالکان زمین‌هایی که قبل از سال ۷۰ قولنامه خرید منازل خود را دریافت کرده بودند، اجازه ساخت و ساز را داد ولی این ماده واحد نیز پس از اقدام برخی از این مالکان لغو شد و در واقع تاکنون اجازه ساخت به این مالکان داده نشده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در مجاورت این خانه‌ها آپارتمان‌سازی در حال انجام است و شهرداری نیز اقدام مقابله‌ای با آنها نکرده است.

بنابه این گزارش، محله فرحزاد جزو مناطقی است که تاکنون هیچ سند قطعی حتی برای مالکان قدیمی آن صادر نشده است و تمامی ساکنان این منطقه تنها از طریق قولنامه از مالکان بزرگ این منطقه زمین می‌خرند.

آنچه در این میان حایز اهمیت است، برخورداربودن ساکنان این منطقه از شبکه گاز، برق و آب است که نشان می‌دهد این منطقه جزو منطقه‌ شهری محسوب می‌شود.