معاون طرح و برنامه وزارت تعاون گفت: دولت برای تامین مسکن قشرهای کم در آمد، طرح ساخت یک‌میلیون و ۵۰۰هزار واحد مسکونی را از طریق شرکت‌های تعاونی مسکن مهر پیگیری می‌کند و دراین ارتباط دو‌هزار و ۱۵تعاونی مسکن مهر در کشور راه‌اندازی شده است. به گزارش ایرنا، «عبدالمجید غریب رضا» در اهواز افزود: تاکنون دو‌میلیون و ۵۰۰هزار متقاضی مسکن در کشور ثبت نام کرده‌اند و برای دریافت زمین به سازمان‌های مسکن و شهرسازی استان‌ها معرفی شده‌اند و سه‌هزار و ۳۹۲هکتار زمین دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به تامین مصالح برای ساخت‌وساز مسکن اظهار کرد: در این مورد تشکل تعاونی‌هایی را برای تامین مصالح پیش‌بینی کردیم.

غریب رضا به تشکیل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون خوزستان اشاره کرد و گفت: برای تاسیس ستاد راهبردی استان وطراحی پروژه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی و ایجاد اشتغال برای افراد کار آفرین که می‌توانند برای توسعه منطقه موثر باشند، به زودی بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان به ثبت می‌رسد.

معاون طرح و برنامه وزارت تعاون بابیان توانمندی و جاذبه‌های موجود استان خوزستان برای تشکیل تعاونی افزود: باید با ساماندهی متقاضیان تشکیل تعاونی، از منابع موجود استان، نهایت استفاده را برای مردم استان به دست آورد.