مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در طول یک دوره کوتاه مدت ۳‌ساله در نقاط غیربرخوردار، حداقل یک هتل ایجاد خواهد شد. مهندس مهدی جهانگیری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه در ۸۰‌درصد شهرهای استان‌های غیربرخوردار فاقد تخت اقامتی (ستاره‌دار) هستیم، افزود: بسیاری از شهرهای ایران با جمعیت بالای ۱۵۰‌هزار نفر، فاقد تخت ۳‌ستاره مطابق با استاندارهای بین‌المللی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تخت اقامتی در کشور کمبود وجود دارد و این امر به هیچ وجه با اهداف چشم‌انداز ۲۰‌ساله و ورود ۲۰‌میلیون توریست همخوانی ندارد و این امر معضلی جدی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری در خصوص اقدامات صورت گرفته در این زمینه، تاکید کرد: به شرکت‌های توسعه گردشگری استانی اعلام کرده‌ایم که در تمامی شهرهایی که پتانسیل ساخت هتل وجود دارد، زمین، طرح و شاخص‌هایی را که یک سرمایه‌گذار باید از حیث سرمایه‌گذاری بداند در قالب برنامه‌هایی آماده کنند.جهانگیری گفت: تعدادی از این برنامه‌ها آماده و بخشی دیگر نیز مقدماتشان فراهم شده است که پس از آن با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی وارد مذاکره خواهیم شد.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، همچنین با فضا و رویکرد مثبتی که در حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد در طول یک دوره کوتاه مدت ۳‌ساله (۸۶ تا ۸۸) در نقاط غیربرخوردار، حداقل یک هتل ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری اظهار کرد: در پایان سال آینده مرحله به مرحله، بهره‌برداری این هتل‌ها آغاز می‌شود.