رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: طرح بهسازی و نوسازی ۲۵۵ واحد مسکونی روستایی و ۱۰طرح عمران روستایی در سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به این استان به بهره‌برداری می‌رسد. «علی ملکی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طرح بهسازی و نوسازی ۸۵واحد مسکونی روستایی در دامغان، ۴۰واحد در سمنان، ۳۵واحد درگرمسار و ۹۵واحد در شاهرود در سالگرد سفر رهبری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اجرای طرح بهسازی و نوسازی ۵۰۰واحد مسکن روستایی در روستاهای استان سمنان گفت: این پروژه که از مصوبات سفر رهبری است، به طور متوسط ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

ملکی با بیان اینکه طرح عمران روستایی در ۲۶روستای این استان نیز از مصوبات سفر رهبری است، گفت: اجرای این طرح در ۱۶روستای این استان در حال انجام است وتیرماه سال آینده نهایی می‌شود. وی تصریح کرد: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد ارزش افزوده املاک و بناها در روستاها، موجب ماندگاری روستاییان، توسعه پایدار روستا و تعادل در توزیع اعتبارات بین شهر و روستا می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به اجرای پروژه احداث ۵۰۰واحد مسکن شهری برای محرومان از محل پروژه‌های سفر رهبر معظم انقلاب به این استان، افزود: اجرای این پروژه، تاکنون ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی با بیان اینکه این پروژه در زمان حاضر در ۱۱شهر این استان شامل ۲۳۴ واحد مسکونی در حال اجرا است، گفت: این پروژه سال۸۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: با تامین زمین مورد نیاز برای اجرای این پروژه در پنج شهر دیگر این استان، بخش نهایی این طرح شامل احداث ۲۶۶واحد مسکونی سال ۸۸ به‌بهره‌برداری می‌رسد. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان سهم این نهاد از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان را حدود ۷۰میلیارد ریال عنوان کرد.