دکتر حمیدرضا آدابی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران نیز در این جلسه گفت: کنترل و نظارت بر عملکرد ۱۲‌هزار آژانس مسکن مجاز در شهر تهران بسیار مشکل است. وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته در ساماندهی آژانس‌های مسکن و خودرو، تصریح کرد: مشکلات مربوط به مردم در مورد آژانس‌های مسکن و خودرو با همکاری اداره کل بازرگانی استان تهران در حال رفع شدن است.

وی افزود: این مساله باعث شد تا شاهد کاهش اطاله دادرسی پرونده‌ها و استفاده از متخصصان باشیم.

وی از وجود ۱۲‌هزار آژانس مسکن در شهر تهران به جز شهرستان‌های شمیرانات و ری خبر داد و گفت: این تعداد آژانس با پروانه فعالیت می‌کنند و شامل آژانس‌های غیرمجاز نمی‌شود که ساماندهی آنها کار بسیار مشکلی است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران، به برنامه آموزش آژانس‌های مسکن مجاز اشاره کرد و گفت: این افراد آموزش‌های مربوط به حقوق شهروندی و مدنی را می‌بینند و مورد آزمون قرار گرفته و پروانه کار به آنها داده می‌شود، تا به این ترتیب حداقل اشتباه را داشته باشند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران با بیان این که ارتباط سازمان ثبت اسناد و املاک با سازمان مدیریت در سال‌های گذشته مطلوب نبوده است، عنوان کرد: ولی در حال حاضر تعامل سازمان با استانداری تهران بهتر شده و در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده است.

وی قولنامه‌ها را زمینه‌ساز مشکل دیگری در ثبت اسناد و املاک عنوان کرد و گفت: به دفاتر اسناد اعلام خواهیم کرد که از این به بعد قولنامه را از مشاوران املاکی که پروانه و گواهینامه از سازمان ثبت دارند، قبول کنند.