رییس کمیته مسکن مجلس گفت: کشور با کمبود ۵/۱‌میلیون واحد مسکونی مواجه است که احتمال می‌رود این مساله در صورت موفقیت در آماده‌سازی زمین‌های ۹۹ساله تا حدودی رفع شود. علی‌اکبر آقایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: در طول برنامه سوم، عملکرد دولت در بخش استیجاری عقب‌تر از تولید مسکن است؛ بنابراین برای جبران این عقب‌افتادگی در بخش استیجاری قرار بر این است تا در طول برنامه چهارم از ۵/۱‌میلیون واحد مسکونی تولید شده در کشور سالانه ۵۰۰‌هزار واحد مسکونی صرف رهن، اجاره و اجاره به شرط تملیک شود.

وی با بیان اینکه در طول برنامه سوم سالانه باید یک‌میلیون واحد مسکونی تولید می‌شد، گفت: برای کنترل رشد بی‌رویه قیمت مسکن باید عرضه مسکن افزایش یابد؛ بنابراین با ساخت مسکن به شیوه صنعتی و حرفه‌ای علاوه بر افزایش طول عمر و مقاومت مسکن، قیمت مسکن نیز کنترل می‌شود.

آقایی ادامه داد: رشد قیمت مسکن تا حدودی به مسائل اقتصادی کشور برمی‌گردد اما ‌مهم‌ترین دلیل آن را باید به رشد نرخ تورم و متعادل نبودن عرضه و تقاضای مسکن نسبت داد.

رییس کمیته مسکن مجلس تاکید کرد: بخش مسکن تنها بخشی است که بازگشت سرمایه در آن سریع صورت می‌گیرد؛ اما این بازگشت سرمایه مشروط بر این است که تورم جامعه به بخش مسکن تحمیل نشود.

وی گفت: تعادل عرضه و تقاضا در بخش مسکن موجب رونق بخش مسکن و تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن خواهد شد.