در راستای اجرای طرح بهبود و ارتقای کیفیت ساخت‌وساز و به منظور آشنایی متقاضیان ساخت‌وساز با نکات فنی و ایمنی تکنولوژی، اطلاع‌رسانی به شهروندان از طریق تهیه و نصب پوستر در واحدهای شهرسازی مناطق ۲۲گانه شهر تهران اجرا شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، بخشی از ساخت‌وسازهای جدید در شهر تهران با وجود اعمال قوانین و نظارت‌های پیش بینی شده در این حوزه همچنان با مشکلات متنوعی مواجه است که دلایل عمده آن به ناآشنایی متقاضیان ساخت‌وساز با مفاهیم این حوزه و نیز اجرای غیر‌حرفه‌ای باز می‌‌‌گردد.

این درحالی است که شهروندان با رعایت نکات ساده و صرف هزینه‌های ناچیز می‌‌‌توانند از بروز خسارت‌ها و حوادث ناشی از عدم رعایت نکات فنی از جمله ریزش ساختمان‌های مجاور در اثر گودبرداری، وارد آمدن آسیب به ساختمان به علت ساخت‌وساز روی قنات و خاک دستی و مواردی از این قبیل جلوگیری کنند.

در بخشی از این طرح، با نصب نمایه و پیام‌های آموزشی در حوزه‌های شهرسازی، ضرورت ارائه گزارش صحیح از مکانیک خاک به شهرداری و اهمیت لحاظ کردن مشخصات خاک و مخاطرات زمین در طراحی و اجرای ساختمان که می‌‌‌تواند سبب استحکام بنا و جلوگیری از ایجاد حوادث احتمالی ناشی از نشست زمین شود به شهروندان گوشزد شده است.