رییس سرپرستی صندوق تعاون استان گلستان اعلام کرد: تسهیلات این صندوق به هر عضو شرکت‌های تعاونی استان، ۵۰میلیون ریال است. به گزارش ایرنا، حسینعلی خواجه‌مظفری، در جلسه بررسی مشکلات شرکت‌های تعاونی مسکن استان گلستان، افزود: این تسهیلات، بدون اخذ وثیقه ملکی و بدون پیشرفت فیزیکی، پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: تلاش ما براین است که این رقم تسهیلات، در آینده‌ای نزدیک به ۷۰میلیون ریال، افزایش یابد.

این مقام، همچنین تبدیل صندوق تعاون به بانک تعاون را در فرصتی نزدیک، نوید داد و گفت: شعب صندوق تعاون به بانک توسعه تعاون تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین مسکن، یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است، اظهار کرد: این درحالی است که در سرشماری امسال مرکز آمار ایران، تعداد منازل بدون سکونت در کشور، به ۴۶۶هزار واحد می‌رسد.

وی، یکی از مشکلات بازار مسکن را در کشور، تبدیل شدن خانه از یک کالای ضروری به یک کالای تجاری عنوان کرد و گفت: امروزه برخی با خرید و فروش خانه‌های اضافه، تجارت می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت نهم برای حل مشکلات مسکن مردم، تشکیل تعاونی‌های مسکن مهر و تقویت تعاونی‌های مسکن ادارات استان‌ها و شهرستان‌ها را دنبال می‌کند تا به جلوگیری از افزایش بی‌رویه نرخ مسکن، کمک کند.

در ادامه این جلسه، دبیر اتاق تعاون گلستان درباره واگذاری زمین به صورت ۹۹ساله و استفاده از اعتبارات بند «د» تبصره شش قانون بودجه کشور گفت: اعضای شرکت‌های تعاونی مسکن با داشتن شرایط قانونی می‌توانند در سایت وزارت تعاون در مرکز استان، ثبت‌نام کنند. مصیب جلالی افزود: یکی از برنامه‌های اتاق تعاون، انجام معاملات در بخش خدمات فنی، مهندسی و پیمانکاری، اجرای پروژه‌ها و شرکت در مناقصه و مزایده‌ها است و شرکت‌های تعاونی، با هماهنگی اتاق تعاون، می‌توانند در این زمینه‌ها مشارکت داشته باشند.