معاون امورعمرانی استانداری لرستان گفت: حل مشکل مسکن از مهمترین برنامه‌های در دست اقدام مدیریت استان است. مهندس هوشنگ بازوند در کارگروه معماری و شهرسازی لرستان در خرم آباد افزود: مدیریت استان برای واگذاری زمین به تعاونی‌های مسکن و سرمایه‌گذاران در بخش خانه‌سازی، برای ساخت‌وساز مسکن تلاش می‌کند.

وی اظهار کرد: لرستان به دلیل رشد بی‌رویه و پراکندگی جمعیت در شهرها، از جمله استان‌هایی به شمار می‌آید که با کمبود مسکن مواجه است.

بازوند گفت: شهرستان‌های نورآباد و کوهدشت، نسبت به دیگر شهرهای استان کمبود بیشتری در بخش مسکن دارند.

معاون امورعمرانی استانداری لرستان افزود: سازمان‌های مرتبط بابحث مسکن، باید برای حل این مشکل در استان تلاش مضاعف داشته باشند.

وی به شناسایی زمین‌های مسکونی در نقاط مختلف استان اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید زمین‌های مسکونی و قابل ساخت را شناسایی و برای رشد و توسعه مسکن در اختیار انبوه‌سازان قرار دهند.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی لرستان نیز گفت: طرح‌های متعددی برای انبوه‌سازی در استان در دست اجرا است.

مهندس احمد غلامی به ساخت واحدهای مسکونی اجاره به شرط تملیک و مسکن ۹۹ ساله در استان اشاره کرد و افزود: طرح‌ها پس از انجام مطالعات و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی، در تمام شهرهای استان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: در شهرستان بروجرد ۲۷هکتار و در الیگودرز۱۰ هکتار زمین برای ساخت مجموعه‌های مسکونی شناسایی و تحویل تعاونی‌های مسکن شده‌ است.