مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری تهران در گزارش پایانی سال مالی ۸۵ درباره پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی استان تهران اعلام کرد: تعداد پروژه‌های نیمه تمام عمرانی که از سال گذشته به سال ۸۶ منتقل شده است، نسبت به سال ۸۴ کاهش ۲۷‌درصدی داشته است. به گزارش ایسنا،‌ امید حاجتی با بیان این که تعداد پروژه‌های عمرانی سال ۸۴، ۱۷۱۸ پروژه بوده که در سال ۸۵ به ۲۸۳۷ پروژه رسیده است، افزود: متوسط اعتبار هر پروژه عمرانی از ۷۵۱‌میلیون ریال در سال ۸۴ به ۱۰۵۶‌میلیون ریال در سال ۸۵ رسیده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری تهران گفت: در سال ۸۵ حدود ۸۲‌درصد از اهداف پیش‌بینی شده، محقق شده است.

حاجتی تصریح کرد: از مجموع ۲۸۳۷ پروژه عمرانی استان در سال ۸۵، ۱۰۵ پروژه جلوتر از برنامه، ۱۹۸۶ پروژه مطابق برنامه و ۷۴۶ پروژه نیز از برنامه پیش‌بینی شده عقب‌تر است.

وی علت تاخیر در ۷۴۶ پروژه عمرانی را مشکل تامین به موقع زمین در شهرستان‌های تهران و کرج عنوان کرد و گفت: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به عنوان برترین دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد پروژه‌های عمرانی در سطح استان تهران ارزیابی شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، حاجتی به ترتیب شهرستان‌های ورامین، دماوند و رباط کریم را شهرستان‌های برتر در این زمینه خواند و افزود: درباره شهرداری‌های سطح استان تهران نیز به ترتیب شهرداری‌ها گرمدره، رودهن و آبسرد بهترین عملکرد را داشته‌اند.