نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌با کلیات لایحه ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن موافقت کردند. کلیات لایحه ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن با ۱۳۷ رای موافق، ۳۲ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۱۸۳ نماینده حاضر تصویب شد.

در صورت تصویب نهایی این لایحه، دولت موظف است از طریق حمایت‌های لازم از قبیل تامین زمین مناسب و کاهش یا حذف بهای زمین از قیمت تمام شده مسکن، تامین تسهیلات بانکی ارزان قیمت، اعمال معافیت‌های مالیاتی و تامین سایر نهاده‌های مورد نیاز بخش مسکن در چارچوب مفاد این قانون، تدوین نظامات و مقررات ملی ساخت و ساز و اعمال نظارت بر تحقق آنها و افزایش ظرفیت سرمایه گذاری در بخش تولید و عرضه مسکن با هدف تامین مسکن برای فاقدان مسکن با رعایت مقررات ملی ساختمان و الگوی مصرف مسکن و اصول شهرسازی و معماری اقدام کند.

همچنین به دولت اجازه داده می‌شود، نسبت به واگذاری زمین با اعمال تخفیف، تقسیط یا واگذاری حق بهره‌برداری به صورت اجاره ای ارزان قیمت در قالب برنامه‌هایی از قبیل حمایت از تولید و عرضه مسکن اجاره‌ای توسط بخش غیر دولتی متناسب با مدت بهره‌برداری از واحد مسکونی به صورت اجاره ای، حمایت از تولید و عرضه مسکن برای گروه‌های کم درآمد اعضای تعاونی‌های مسکن یا تحت پوشش نهادهای متولی این گروه‌ها یا خیرین مسکن ساز یا سایر تشکل‌های غیر دولتی مرتبط، حمایت از طریق تولید و عرضه مسکن (اجاره و اجاره به شرط تملیک) از طریق نهادهای غیر دولتی دستگاه‌های متولی گروه‌های کم درآمد و خیرین و واقفین مسکن ساز و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در اجرا طرح‌های تولیدی مسکن و... اقدام نماید.