گروه مسکن - الهام علاقه‌بندان: آجر، سنگ، سیمان، آهن، بتن، سیم برق، کلید، پریز، گچ و ... کالاهایی هستند که از آنها به عنوان اجزای تشکیل‌دهنده‌ ساختمان یاد می‌شود و به طور معمول اغلب ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند از همین مواد که گاهی کمتر و گاهی چند قلم بیشتر از آن است، بهره می‌گیرند. اما نباید از خاطر برد که اجزای تشکیل‌دهنده ساختمان، بسیار بیشتر از مواردی هستند که به آنها در بالا اشاره شد که البته در بسیاری از ساختمان‌ها مصالحی به کار برده می‌شود که جزو مواد لوکس ساختمانی محسوب شده و نبودشان تاثیری بر کاهش کیفیت ساخت‌و‌ساز ندارد.

یکی از اشیای لوکسی که در ساختمان‌های لوکس به وضوح قابل مشاهده است، استخر و سونا جهت افزایش رفاه حال ساکنان است. این کالای لوکس اغلب در برج‌های بلندمرتبه یا خانه‌های ویلایی قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه وجود چنین کالای لوکسی در ساختمان بیش از ارزش ریالی خود این کالا موجب بالا رفتن قیمت خانه می‌شود و معمولا بنگاه‌های املاک در بیان مزیت‌های چنین خانه‌هایی از وجود استخر، سونا و جکوزی در آنها نام می‌برند، به سراغ یکی از واردکنندگان استخرهای سیار رفتیم تا علاوه‌بر آشنایی با نحوه عملکرد با چگونگی استفاده از این استخرهای پیش‌ساخته و نوع کاربری‌ آنها آشنا شویم.

متنی که در پی می‌خوانید، گفت‌و‌گویی است با رییس‌زاده، مدیر فروش شرکت آرویناژ آسا.

مدیر فروش شرکت آرویناژآسا با اشاره به اینکه در حال حاضر با یک شرکت فرانسوی همکاری می‌کنیم، اظهار داشت: ۳۰درصد از ۱۵۰هزار کارمند این شرکت در فرانسه در بخش استخر، سونا و جکوزی فعالیت می‌کنند و بخش دیگری از کار شرکت به ساخت‌ هلی‌کوپتر، قایق‌های تندرو و قایق‌های نجات مربوط می‌شود.

وی در بیان تجهیزات جانبی این استخرها که جهت حفظ بهداشت استخر وارد می‌شود، گفت: جاروی مخصوص تمیز کردن استخر و دستگاه‌ آنتی‌باکتریال برای از بین بردن ویروس، باکتری، قارچ هپاتیت و جلبک همچنین شفاف کردن آب، وسایلی هستند که برای تمیز نگه داشتن این استخرها از آنها استفاده می‌شود.

رییس‌زاده با اشاره به واردات دستگاه رطوبت‌زدا برای از بین بردن رطوبت کل فضای استخر خاطرنشان کرد: بعد از اینکه دستگاه‌های رطوبت‌زدا را وارد کردیم، متوجه شدیم که این دستگاه‌ها در موارد دیگری هم از جمله در مخابرات کارایی دارند که علاوه‌بر تمیز کردن هوا می‌تواند فضا را خنک نگه دارد در عین حال در زمان سرما، دمای هوا را گرم کند.

رییس‌زاده در خصوص ابعاد استخرهای واردشده به کشور اظهار داشت: استخرهای پیش‌ساخته در ابعاد مختلف وارد شده و ظرف کمتر از ۲ساعت قابل نصب است.

مدیر فروش شرکت آرویناژآسا با اشاره به مجهز بودن استخرها به لوازم جانبی خاطرنشان کرد: استخرها ۳سال گارانتی دارند که اگر در این سه سال یا بعد از آن استخر سوراخ شود، به راحتی با چسب مخصوص قابل تعمیر شدن است.

وی با ابراز تاسف از عدم آگاهی عمومی نسبت به استخرهای پیش‌ساخته اظهار داشت: اگرچه در ظاهر تنها نگاه به استخرهای پیش‌ساخته استفاده تفریحی است، اما لازم به ذکر است که یکی از بهترین کاربردهای این استخرها برای پرورش ماهی است.

رییس‌زاده اظهار داشت: علاوه بر این مهم‌ترین مزیت استخرهای پیش‌ساخته قرار گرفتن تمام تجهیزات مورد نیاز در یک پکیج جمع شده و کامل است.

مدیرفروش شرکت آرویناژآسا در پاسخ به سوالی مبنی بر مذاکره با بخش‌های دولتی یا انبوه‌سازان برای فروش استخرهای پیش‌ساخته خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یکی از سازمان‌هایی است که پیشنهاد خرید استخرهای پیش‌ساخته را به آن مطرح کردیم، به طوری که در تابستان با قرار دادن این استخرها در حیاط مدرسه علاوه بر فراهم کردن یک برنامه تفریحی برای دانش‌آموزان در ایام تعطیلی تابستان بتواند به صورتی درآمدسازی برای مدرسه داشته باشد.

به گفته وی، عدم استقبال آموزش و پرورش از این پیشنهاد می‌تواند دو دلیل داشته باشد: اول اینکه ما نتوانستیم به درستی اطلاع‌رسانی کنیم و دوم اینکه هنوز زمان آن فرانرسیده که مدارس از امکانات تفریحی به طور کامل بهره ببرند.

وی درخصوص استقبال شهرداری از خرید استخرهای پیش‌ساخته گفت: شهرداری از این موضوع استقبال کرد اما به ما گفتند که برای خرید این استخرها الان زمان کافی نداریم، چرا که تابستان در حال تمام شدن است.

مدیرفروش آرویناژآسا با بیان اینکه هنوز موفق به مذاکره با انبوه‌سازان برای فروش این استخرها نشده‌اند، گفت: هنوز آن طور که باید نتوانسته‌ایم جایی برای خود در جمع انبوه‌سازان باز کنیم.

رییس‌زاده با اشاره به اینکه طی یکسال اخیر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰میلیون تومان فروش داشته‌ایم، افزود: اما مهم‌ترین مشکل پیش روی ما این است که تاکنون سودآوری نداشته‌ایم و فقط هزینه‌ها جبران شده است.

وی با اشاره به حجم تبلیغات صورت گرفته برای معرفی این محصول گفت: در نمایشگاه‌های اردبیل، تبریز، شیراز، ارومیه و تهران شرکت کرده‌ایم و به همین دلیل تمام درآمد حاصل را صرف این هزینه‌ها کردیم.

رییس‌زاده خاطرنشان کرد: نمونه این نوع استخرها در کشور چین هم تولید می‌شود و به دلیل قیمت پایین در ابتدا موجب جلب توجه مشتریان می‌شود؛ اما بعد از اینکه مشتریان این استخرها را با نمونه وارداتی ما مقایسه می‌کنند، ارجحیت را به پرداخت پول بیشتر اما داشتن کیفیت بالاتر می‌دهند. در عین‌حال مدت زمان گارانتی استخرهایی وارداتی ما ۳ سال است در حالی که زمان گارانتی نمونه چینی یک تا ۵/۱ سال است.

از سویی دیگر مدت زمان ماندگاری این استخرها بسیار بیش از کالای چینی است.