مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: میزان ودیعه مسکن براساس مساحت مسکن فرسوده محاسبه می‌شود و متوسط پرداختی ۵/۱۲میلیون تومان است و چنانچه در یک پلاک چند خانوار وجود داشته باشد به هر خانوار ودیعه جداگانه پرداخت می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، عندلیب گفت: ودیعه مسکن برای خانه‌هایی پرداخت می‌شود که نیازمند تخریب هستند و باید به جای آنها ساخت‌وساز انجام شود، نحوه پرداخت ودیعه هم برای تجمیع پلاک‌ها با دریافت یک فقره چک یا سفته است. وی افزود: پرداخت در طرح خانه به جای خانه، بدون دریافت هر گونه مدرک و ضمانتی انجام می‌پذیرد. زمان بازپرداخت ودیعه پس از آماده شدن واحد نوسازان همزمان با تحویل واحد به مالک مسترد می‌شود.

به گفته وی، میزان ودیعه مسکنی که برای ساکنان بافت‌های فرسوده تعلق می‌گیرد با توجه به متراژ خانه متفاوت است و بر این اساس برای ۵۰ متر مربع خانه فرسوده ۱۰میلیون تومان، از ۵۰ تا ۷۵ متر مربع ۵/۱۲میلیون تومان و از ۷۵ متر مربع به بالا ۱۵میلیون تومان تعلق می‌گیرد و بازپرداخت آن نیز از زمانی که خانه مسکونی جدید به صاحبان آنها تحویل داده شود، آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: علاوه بر تامین ودیعه مسکن، در صورتی که ملک فرسوده، واحد تجاری باشد تا زمان آماده شدن واحد جدید در صورت اسکان موقت به صاحب آن اجاره پرداخت خواهد شد. عندلیب تصریح کرد: در صورتی که بافت فرسوده مغازه باشد، ۱۰۰درصد معوض تعلق می‌گیرد و اگر حق کسب و پیشه داشته باشد ۶۴درصد معوض تعلق می‌گیرد.