هتلی در آب با  جنگل طبیعی

نیلوفر قدیری

هر روز از دبی اخبار تازه و عجیبی می‌رسد که گاه باور آن دشوار است. اخبار ساخت‌و‌ساز در این شهر کوچک بیشترین سهم را در عنوان‌های خبری رسانه‌های اقتصادی جهان دارد. بلندترین ساختمان دنیا، اولین برج چرخان دنیا، هتلی با فاصله چند کیلومتر از آب و غیره. تازه‌ترین این اخبار که البته بعد از ساخته شدن و بهره‌برداری از اولین پیست اسکی در دبی اکنون دیگر قابل‌باورتر به نظر می‌رسد، ساخت هتلی است که دو طبقه بالای آن جنگل است.

این هتل ۲۸ طبقه را معماران ایتالیایی و آلمانی طراحی کرده‌اند و البته قرار نیست در خاک دبی ساخته شود بلکه در آب ساخته خواهد شد. این هتل در ۳۰۰متری ساحل ساخته خواهد شد و دسترسی به آن تنها با قایق یا هلی‌کوپتر ممکن است. این هتل

۷ ستاره خواهد بود.

ساخت آن ۳۵۰میلیون دلار هزینه خواهد داشت. در این ساختمان علاوه بر ۴۳۸ اتاق بسیار مجلل، مرکز کامپیوتر، یک گالری هنری و رستوران زیر آب با نمای زیر آب ساخته خواهد شد. اما مهم‌ترین ویژگی که این هتل دارد و تا کنون هیچ هتلی در دنیا نداشته تعبیه یک جنگل مصنوعی با درجه هوای کنترل شده و با گونه‌های گیاهی خاص و حتی بعضی جانوران در دو طبقه فوقانی این ساختمان است.

هنوز نامی برای این ساختمان عجیب انتخاب نشده اما طراحان این هتل و شرکت ساختمانی آن در جست‌وجوی نامی مناسب برای ساختمانی است که بعد از ساخته شدن یکی از دیدنی‌ترین و عجیب‌ترین ساختمان‌های دنیا خواهد شد.