وزیر مسکن و شهرسازی از واگذاری حداقل ۷۰‌هزار زمین اجاره ۹۹ساله در ۳۰ مهر ماه جاری خبر داد. محمد سعیدی کیا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت:مراسم رسمی واگذاری زمین‌های اجاره‌ای در کشور روز ۳۰ مهر ماه جاری با واگذاری حداقل ۷۰‌هزار زمین اجاره‌ای در شهر پرند برگزار خواهد شد، بنابراین این زمین‌های اجاره‌ای برای شهرهای پرند، سهند، هشتگرد و حتی فولاد شهر اصفهان نیز خواهد بود. وزیر مسکن و شهرسازی در بخش دیگری اظهار داشت: تاکنون بیش از دو‌میلیون نفر در کشور به صورت شخصی برای بهره‌مند شدن از زمین‌های ۹۹ ساله با مراجعه به ادارات تعاون و یا از طریق سایت ادارات تعاون ثبت نام کرده‌اند. سعیدی‌کیا در خصوص ارائه تسهیلات به متقاضیان زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله اظهار داشت: قرارداد ۱۰هزار‌میلیارد تومانی وزارت مسکن و شهرسازی با ۶ بانک ملی، تجارت، مسکن، صادرات، ملت و رفاه برای ارائه تسهیلات به متقاضیان زمین‌های ۹۹ ساله بوده است؛ یعنی به عبارتی با این توافقنامه اعطای وام به زمین‌های ۹۹ ساله آغاز شده است.

سعیدی کیا افزود: قیمت تمام شده آماده‌سازی زمین حدود ۲‌میلیون تومان است. بنابراین برای آماده‌سازی زمین، به هر خانوار در سراسر کشور یک‌میلیون تومان وام پرداخت می شود.

وی ادامه داد: پس از پی‌ریزی ساختمان تعاونی‌ها می توانند با مراجعه به ادارات مسکن و شهرسازی هر استان و سپس معرفی به ۶ بانک ملی، تجارت، مسکن، صادرات، ملت و رفاه وام ۱۴‌میلیون تومانی خود را دریافت کنند.