در دومین مرحله از واگذاری زمین‌های دولتی، زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۱هزار و ۱۷۱واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد آذربایجان غربی تهیه شد.

به گزارش ایرنا، زمین مورد نیاز برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در جلسه روز یکشنبه ستاد تامین مسکن آذربایجان غربی تامین شد. بر اساس این گزارش، در این مرحله یک میلیون و ۲۰۰هزار مترمربع از زمین‌های دولتی در ۱۰شهر استان برای ساخت خانه به تعاونی‌های مسکن محرومان و اقشار کم‌درآمد واگذار شد.

این خانه‌ها در شهرهای ارومیه، سردشت، مهاباد، چالدران، تکاب، ماکو، بوکان، نقده، اشنویه و خوی برای استفاده اقشار کم‌درآمد ساخته می‌شود.

تاکنون ۲۰۰تعاونی مسکن اقشار کم‌درآمد در استان تاسیس شده که ۱۷ تعاونی آن به نامه‌های متقاضیان فاقد مسکن در جریان سفر رییس‌جمهوری به این استان اختصاص دارد.

در آذربایجان غربی از آغاز مرحله ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان فاقد مسکن ۴۴هزار و ۲۰۳نفر ثبت‌نام کرده‌اند که پس از طی مراحل ساماندهی و تشکیل تعاونی در اولویت‌های واگذاری زمین قرار می‌گیرند.

در مرحله نخست واگذاری، زمین مورد نیاز برای ساخت شش‌هزار و ۴۵۰واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد در سطح ۱۱شهر استان تامین و واگذار شده بود.