رییس اداره مسکن و شهرسازی مهاباد گفت: با اجرای طرح واگذاری مسکن اجاره‌ای (۹۹ساله) در این شهرستان بهای زمین و مسکن به‌طور متوسط حدود ۱۰درصد کاهش یافته است. کریم ابراهیمیان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با وجود گذشت زمان کوتاهی از اجرای این طرح در این شهرستان، این اقدام دولت بهای زمین، ساختمان و بویژه آپارتمان را تحت‌تاثیر خود قرار داده است.

وی پیش‌بینی کرد: با گذشت زمان بیشتری از اجرای طرح واگذاری مسکن اجاره‌ای (۹۹ساله) بهای املاک در این شهرستان بیشتر کاهش یابد.

ابراهیمیان افزود: در اجرای این طرح تاکنون احداث ۱۲۲ واحد مسکونی آپارتمانی در این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این تعداد به بیش از دوهزار واحد افزایش پیدا کند.

وی گفت: زمین لازم برای اجرای این طرح در سطح این شهر شناسایی و کار احداث این واحدهای آپارتمانی به تدریج آغاز خواهد شد. رییس اداره مسکن و شهرسازی مهاباد اظهار امیدواری کرد اجرای طرح مزبور بتواند مشکل مسکن در سطح شهر مهاباد را تا حدود زیادی مرتفع سازد.

وی اضافه کرد: این واحدهای مسکونی در قالب تبصره شش و با هدف حل مشکل مسکن مردم، توسط دولت به اجرا گذاشته می‌شود.

ابراهیمیان گفت: درهمین راستا دولت ۸۰درصد هزینه ساخت این واحدها را در قالب ۱۰میلیون ریال برای آماده‌سازی زمین و ۱۴۰میلیون ریال برای ساخت هر واحد مسکونی به تعاونی‌های مسکن تسهیلات بانکی اعطا می‌کند و بقیه هزینه‌های آن نیز توسط اعضا پرداخت می‌شود.