شهرهای تهران، بوشهر، بندرعباس و کرج در میان شهرهای کشور بالاترین نرخ اجاره‌بهای مسکن در سال ۸۴ را به خود اختصاص دادند. به گزارش فارس، متوسط بالاترین اجاره‌بهای هر متر مربع واحد مسکونی در کشور برای شهر تهران در سال یاد شده ۳۴‌هزار و ۱۷۴ ریال، بوشهر ۲۱‌هزار و ۴۶۱ ریال ،بندرعباس ۱۹‌هزار و ۴۸۵ ریال و کرج ۱۸‌هزار و ۱۰۴ ریال بوده است.

متوسط کمترین اجاره‌بهای هر متر مربع واحد مسکونی در کشور برای شهر یزد ۸‌هزار و ۱۴۴ ریال، زاهدان ۸‌هزار و ۸۱۸ ریال و بیرجند ۸‌هزار و ۹۰۸ ریال بوده است.

در نیمه اول سال ۸۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل، شهرهای یاسوج ۵/۴۶‌درصد، بیرجند ۲۱/۳۱‌درصد، قم ۷/۳۰‌درصد و تهران ۳۰‌درصد بالاترین نرخ رشد اجاره بها را داشته‌اند. در حالی که در همین مدت شهرهای ساری با ۲/۴۶‌درصد کاهش، بندر‌عباس با ۱/۱‌درصد کاهش و زنجان با ۷ دهم‌درصد کاهش کمترین نرخ رشد قیمت اجاره بها را داشته‌اند.

بیشترین نرخ رشد قیمت مسکن در سال ۸۵ مربوط به شهرهای کرمان، اهواز و زنجان و کمترین تغییرات مربوط به شهرهای همدان، یاسوج و ساری بوده است.

بالاترین نرخ رشد قیمت در سال گذشته مربوط به شهرهای کرمان با ۲/۴۵‌درصد، اهواز ۴/۳۴‌درصد و زنجان با ۴/۲۷‌درصد بوده است.

کمترین نرخ رشد قیمت مسکن در سال گذشته نیز مربوط به شهرهای همدان با ۲۲‌درصد کاهش، یاسوج با ۸/۲۰‌درصد کاهش و ساری با ۳/۵‌درصد کاهش بوده است.