بیش از هزار خانه پیش‌ساخته و ارزان‌قیمت در آینده‌ای نزدیک وارد کشور می‌شود. دکتر محمدباقر شکیبا، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان تهران با اعلام این خبر گفت: تفاهمنامه‌ای با شرکت زاکس (ZAX) آلمان در حال انعقاد است که براساس آن این شرکت، قرار است نسبت به انتقال تکنولوژی و ساخت کارخانه به تولید خانه‌های پیش‌ساخته به صورت انبوه اقدام کند.وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود، این دستگاه با یک برنامه زمان‌بندی شده و توجیهی حداکثر تا دو سال آینده تولید شود.

وی افزود: تا زمان رسیدن به تولید داخلی خانه‌های پیش‌ساخته، بیش از هزار خانه پیش‌ساخته وارد کشور خواهد شد که در صورت تقاضای مجدد،‌ این میزان افزایش خواهد یافت. مشاور استاندار تهران تصریح کرد:‌ قیمت‌ خانه‌های وارداتی حدود ۱۰۰هزار تومان در هر متر خواهد بود که پس از زیرسازی طی سه روز تا یک ماه نصب و قابل بهره‌برداری خواهد بود. وی ادامه داد: در این خانه‌ها، تمامی موارد گرمایشی، سرمایشی و روشنایی پیش‌بینی شده و به اقدامات دیگر همچون نازک‌کاری و غیره نیاز نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان تهران در پایان افزود: این ساختمان‌ها در بلوک‌های ۳ تا ۱۰طبقه و با دید فرهنگی و معماری کشور قابل ساخت است.