رییس اداره تعاون آبادان گفت: اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن مهر در آبادان تشکیل شد. به گزارش ایرنا، سید «ناصر مشعشعیان» در جلسه کمیته مسکن مهر در فرمانداری آبادان، تعیین نماینده کل تعاونی‌های مسکن مهر رابرای انجام امور اجرایی درباره تحویل زمین و نیز آماده‌سازی واگذاری به تعاونی‌های مسکن زیرپوشش برای ساخت به عنوان اهداف تشکیل این اتحادیه دانست.

وی افزود: این اتحادیه تاکنون ۲۴ شرکت تعاونی مسکن مهررا زیرپوشش دارد.

رییس اداره مسکن و شهرسازی آبادان نیز گفت: تاکنون سه هزار و ۷۷۷ فقره پرونده در زمینه واگذاری زمین و در اجرای طرح مسکن مهر در آبادان تنظیم شده است.

«محمد عتابی» افزود: درگام نخست اجرای ساخت واحدهای مسکونی ۱۷هکتار از اراضی در کوی فرهنگیان ایستگاه ۱۲ پیش‌بینی شده است و این خانه‌ها در چهار طبقه ۱۶ واحدی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه زمین‌ها در اختیار نمایندگان تعاونی‌های مسکن قرار می‌گیرد، از آغاز عملیات اجرایی احداث این واحدها پس از عید فطر خبر داد.

فرماندار آبادان نیز گفت: مسکن یکی از موضوع‌های مهم و اساسی است که با برنامه‌ریزی‌های مدون و کاربردی صورت گرفته و به تدریج حل خواهد شد.

سید «خلف موسوی» از طرح احداث واحدهای مسکونی، تجاری اجاره‌ای و ۹۹ساله مصوبه دولت و مجلس در قالب واگذاری زمین به شرکت‌های تعاونی مسکن به عنوان یکی از راه‌حل‌ها برای کاهش مشکل مسکن نام برد و افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ۱۴۰میلیون ریال وام به بخش‌های تعاونی، خصوصی داخلی و خارجی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۵۱۰ نفر برای دریافت زمین از طریق اینترنت ثبت‌نام کرده‌اند که از سهمیه ۱۲۰هزار نفری متقاضی مسکن در استان خوزستان، سهم آبادان شش‌هزار و ۸۸۸نفر است. موسوی اظهار کرد: در زمان حاضر پرونده سه هزار و ۷۷۷ نفر از متقاضیان دریافت زمین از طریق سایت مسکن مهر به استان ارسال شده است.