مدیرعامل بانک مسکن گفت:افزایش سقف وام ۱۸‌میلیون تومانی مسکن در حال حاضر در راستای سیاست‌های دولت نیست. حسن کاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: افزایش سقف وام ۱۸میلیون تومانی مسکن در راستای سیاست‌های دولت نیست چرا که در حال حاضر تمرکز و سیاست دولت روی ساخت‌وساز است و به همین دلیل طرح مهر- که حذف زمین از قیمت تمام شده مسکن است- ارائه شده است.

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به اینکه وام ۱۸‌میلیون تومانی با توجه به رشد قیمت‌ها دیگر جوابگوی خرید مسکن نیست اظهار کرد: با این حال طرح مهر به گونه‌ای تعریف شده است که هزینه زمین از قیمت تمام شده مسکن حذف شود و تسهیلات بانکی در این طرح که ۱۵‌میلیون تومان است به گونه‌ای طراحی شده که ۸۰‌درصد هزینه ساخت از سوی سیستم بانکی پرداخت شود.

وی در خصوص آغاز به کار بازار رهن ثانویه گفت: عملیات اجرایی بازار رهن ثانویه بعد از تصویب و ابلاغ از سوی شورای بورس آغاز می‌شود.

کاری ادامه داد: شورای مسکن به ریاست رییس‌جمهوری در خصوص فروش اوراق بازار رهن ثانویه به بانک ملی و بانک مسکن اجازه داد تا به ترتیب ۵‌هزار میلیارد ریال و ۱۰‌هزار میلیارد ریال اوراق منتشر و در بورس عرضه کنند.

وی افزود: پس از تصویب فروش اوراق بازار رهن ثانویه در شورای مسکن این لایحه برای تصویب به شورای بورس ارائه شد تا کارهای اجرایی آن پس از تصویب و ابلاغ از سوی شورای بورس آغاز شود.

کاری گفت: میزان سود اوراق بازار رهن ثانویه بعد از تصویب در شورای بورس و آنالیز هزینه‌ها مشخص خواهد شد.