درحال‌حاضر به دلیل عدم تعبیه فضای مناسب برای پارک اتومبیل‌ها در منازل فاقد پارکینگ، موجب ایجاد اختلال برای خودروها و عابران پیاده در عبور از معابر و کوچه‌های تنگ است. یک شهروند تهرانی، در تماس با گروه مسکن دنیای‌اقتصاد نسبت به کمبود فضای پارک برای اتومبیل‌ها در معابر باریک که موجب می‌شود اغلب خودروها برای عبور از این معابر دچار مشکل شوند، ابراز گلایه کرد. وی افزود: همچنین برخی از این کوچه‌ها به علت یک طرفه بودن کوچه‌های مجاور، محل تردد بسیاری از خودروها هستند که در کنار این قضیه، عبور برای عابران پیاده نیز مشکل است، چون از یک‌سو پیاده‌رو‌ها عمدتا به دلیل پارک خودروها در منازل اشغال شده و از سوی دیگر خیابان آنقدر باریک است که یا باید خودروها عبور کنند یا عابران پیاده.

وی از شهرداری خواست که در طرح جامع تفصیلی که قرار است در تهران به اجرا درآید، برای این موضوع چاره‌ای بیندیشد تا در چنین محل‌هایی پارکینگ‌هایی با هزینه‌های بسیار پایین برای توقف خودروهای ساکنان این مناطق اختصاص داده شود.

وی معتقد است: اگر چنین طرحی محقق شود، هم امنیت اتومبیل‌های مردم تامین می‌شود و هم محل کسب درآمدی برای شهرداری شده و عابران پیاده و خودروهای عبور‌کننده از این کوچه‌ها و معابر باریک دچار مشکل نخواهند شد.

به گفته وی، همچنین با اجرای این طرح، در صورت وقوع آتش سوزی دیگر لازم نیست تمام خودروهای متوقف در این کوچه‌ها برای ورود خودروهای آتش‌نشانی تغییر محل دهند.

وی یادآور شد: اما در صورتی که شهرداری همانند سال‌های گذشته به مساله پارکینگ در این‌گونه مناطق که عمدتا در مناطق جنوبی و محدوده بازار تهران است، بی‌توجهی کند، نه تنها مشکلات مردم این مناطق حل نمی‌شود، بلکه حوادث رانندگی که در این فضاها اتفاق می‌افتد، روز‌به‌روز افزایش خواهد یافت.

م. اسدی از تهران