آغاز ثبت‌نام مجدد قشرهای فاقد مسکن در تعاونی‌های مهر

مدیرکل تعاون خوزستان گفت: قشرهای کم درآمد و فاقد مسکن که در دستگاه‌های دولتی و خصوصی شاغل نیستند و شغل آزاد دارند می‌توانند برای ثبت‌نام مجدد از طریق سایت www. Taavonportal.ir نسبت به تکمیل فرم تعاونی‌های مسکن مهر اقدام کنند. به گزارش ایسنا، مهدی قطبی‌زاده با بیان این مطلب افزود: کار پالایش افراد فاقد مسکن به اتمام رسیده است، در گروه‌های یکصد نفره در قالب تعاونی‌های مسکن مهر در اهواز و شهرستان‌ها ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: ۵۵۱ تعاونی با ۴۹‌هزار و ۵۸۸ نفر عضو در مرحله ثبت و ۸۰شرکت تعاونی مسکن با شش‌هزار و ۳۸ نفر عضو ثبت‌ شده است.

قطبی‌زاده خاطرنشان کرد: شاغلان در دستگاه‌های دولتی و خصوصی و نیز بازنشستگان فاقد مسکن نیازی به تکمیل فرم اینترنتی مسکن مهر ندارند و مدیران دستگاه‌های مربوطه می‌توانند فهرست کارکنان فاقد مسکن خود را به اداره کل تعاون مرکز خوزستان و اداره‌ها و دفاتر نمایندگی تعاون در شهرستان‌ها اعلام کنند تا نسبت به تشکیل تعاونی مسکن مهر اقدام شود.

مدیر کل تعاون خوزستان از قشرهای کم درآمد و فاقد مسکن در مشاغل آزاد که متاهل و سرپرست خانوار هستند خواست از طریق سایت وزارت تعاون نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و شماره کد رهگیری را تا زمان دعوت برای تشکیل تعاونی نزد خود نگه دارند و از مراجعه به اداره کل تعاون در اهواز و سایر شهرستان‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: زنان سرپرست خانوار که دارای مدارک قانونی هستند و تاکنون در سایت مسکن مهر ثبت‌نام نکرده‌اند می‌توانند ضمن ثبت‌نام در سایت وزارت تعاون مدارک قانونی خود را تحویل اداره کل تعاون و اداره‌های تعاون شهرستان کنند.

قطبی زاده یادآوری کرد: زنان حتما باید مدارک قانونی مبنی بر وضعیت سرپرستی خود را ارائه دهند، در غیر این صورت نمی‌توانند به عضویت تعاونی‌های مسکن درآیند.

مدیر کل تعاون خوزستان حق عضویت اولیه در تعاونی‌های مسکن مهر را برای متقاضیان شغل آزاد و واجد شرایط ۵۰‌هزار ریال عنوان و بیان کرد: متقاضیان مسکن مهر باید متاهل، سرپرست خانوار و فاقد مسکن ملکی باشند و تاکنون نیز زمین، خانه و وام یارانه دار برای خرید و ساخت مسکن نگرفته و پنج سال نیز سابقه سکونت در شهرستان مربوط را داشته باشند.