معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش از اختصاص ۴۷‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان به یارانه مسکن فرهنگیان خبرداد. محمدرضا محدث خراسانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس اعلام نیاز آموزش و پرورش به هیات دولت در زمینه یارانه مسکن معوقه فرهنگیان، این موضوع در جلسه هفته گذشته هیات دولت مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به میزان مطالبات فرهنگیان در زمینه یارانه مسکن اعلام کرد: با اختصاص اعتبار مصوب مذکور، ۳۶‌میلیارد تومان یارانه مسکن معوقه فرهنگیان پرداخت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش همچنین درباره زمان پرداخت یارانه‌های مسکن فرهنگیان گفت: به همه سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است تا میزان دقیق مطالبات معوقه خود در این زمینه را اعلام کنند، لذا پس از دریافت اطلاعات لازم، اعتبار یارانه مسکن فرهنگیان به تدریج در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

محدث خراسانی در ادامه عنوان کرد: یکی از محورهای کاری کمیته‌های رفاهی فرهنگیان در ۳۱ استان کشور، بررسی تسهیل ساخت و عرضه مسکن به معلمان با استفاده از تسهیلات بانکی است که در این زمینه، توافقنامه‌هایی برای پرداخت وام مسکن با اقساط بلند مدت به فرهنگیان، میان وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و مسکن و شهرسازی صورت گرفته است.

همچنین سید علی یزدی خواه، رییس سازمان آموزش و پرورش استان تهران، گفت: میزان یارانه مسکن فرهنگیان استان تهران به شش میلیارد تومان می‌رسد که این میزان هنوز به فرهنگیان این استان پرداخت نشده است.