قیمت وام مسکن همچنان در بازار روند نزولی خود را ادامه می‌دهد و طی یک هفته گذشته ۱۰۰‌هزار تومان کاهش یافته است. به گزارش خبرگزاری فارس، تعداد زیاد متقاضی فروش وام ۱۸‌میلیونی مسکن در بازار موجب شده تا روند نزولی قیمت وام مسکن همچنان ادامه یابد. قیمت وام ۱۸‌میلیونی مسکن طی یک هفته گذشته با ۱۰۰‌هزار تومان کاهش، به ۳‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان رسید. وام ۱۲‌میلیونی مسکن نیز با ۵۰‌هزار تومان کاهش نسبت به هفته گذشته یک‌میلیون و ۵۵۰‌هزار تومان معامله شد. بر اساس این گزارش، قیمت وام ۱۸‌میلیونی مسکن به دلیل حجم تقاضا برای فروش در بازار همچنان ثابت و در پاره‌ای از مواقع با کاهش مواجه می‌شود. افزایش تقاضا برای فروش وام‌های مسکن موجب شده تا روند نزولی انواع مختلف وام مسکن در بازار همچنان ادامه پیدا کند. فعالان بازار نقل و انتقال وام مسکن، در خصوص کاهش قیمت وام مسکن می‌گویند: روزانه به طور متوسط ۱۵ نفر متقاضی فروش وام مسکن به بنگاه مراجعه می‌کنند، اما در مقابل خریدار زیادی برای این وام‌ها وجود ندارد. قیمت وام مسکن به دلیل افزایش تقاضای فروش همچنان رو به کاهش است.

میزان وام بانک‌های خصوصی ۷۰‌درصد ارزش ملک

اخذ وام از بانک‌های خصوصی به دلیل ناکافی بودن سایر وام‌های مسکن برای خرید مسکن این روزها برای بنگاهداران و دفاتر‌ خرید و فروش وام رونق‌ خاصی گرفته است.

بانک‌های خصوصی تا ۷۰‌درصد ارزش ملک به متقاضیان وام اعطا می‌کنند و بنگاهداران نیز بسته به ارزش ملک برای تهیه این وام از خریدار وام ۱۰ تا ۱۲‌درصد حق کمیسیون دریافت می‌کنند. در‌حال‌حاضر به ازای دریافت یک وام ۵۰‌میلیون تومانی از بانک‌های خصوصی حق کمیسیون بنگاه ۵‌میلیون تا ۵/۵‌میلیون تومان برای گیرنده وام هزینه خواهد داشت.