مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران از در دست احداث قرار داشتن ۵۵مدرسه با روش صنعتی و سبک‌سازی یعنی با کنترل کیفیت، مقاوم‌سازی و افزایش سرعت ساخت خبر داد. به گزارش ایسنا، محمدحسین ترابی‌زاده در مراسم افتتاح مدرسه ابتدایی «شهدای رسانه» در منطقه شش شهرداری تهران، اعلام کرد: همه مدارس تازه‌ساز کشور به ضرورت‌های اجتماعی، فرهنگی و علمی نظام تعلیم و تربیت یعنی نمازخانه، کارگاه، آزمایشگاه، اتاق مشاور و غیره مجهز هستند.

وی ساخت اسکلت‌های فلزی پیش‌ساخته با اتصالات پیچ و مهره، کنترل کیفیت به عنوان اصل کلی در ساخت‌وساز مدارس، افزایش دقت ساخت با روش‌های علمی و در نتیجه کاهش آسیب‌پذیری ساختمان و در نهایت افزایش سرعت ساخت را از ویژگی‌های اصلی ساخت مدارس به روش صنعتی و سبک‌سازی برشمرد و افزود: همه این ویژگی‌ها در احداث دبستان «شهدای رسانه» رعایت شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران در ادامه سبک‌سازی، صنعتی‌سازی و سریع‌سازی را از اصول عمده نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس خواند و تاکید کرد: با ساخت مدارس به روش سبک‌سازی در حقیقت مدارس هم زمان با احداث، مقاوم‌سازی نیز می‌شوند، زیرا نیروی زلزله در برابر ساختمان مدرسه کاهش می‌یابد.

ترابی‌زاده همچنین نصب پنجره‌های دو جداره در کلاس‌ها برای منتقل نشدن سر و صدای اضافی را از دیگر ویژگی‌های دبستان شهدای رسانه و دیگر مدارس احداثی به روش سبک‌سازی برشمرد.