بسیج سازندگی، در تابستان امسال ۱۷۰باب مدرسه در مناطق محروم استان تهران را بازسازی کرد و به آموزش و پرورش تحویل داد. سرهنگ محمد رضا عاقل، مسوول بسیج سازندگی استان تهران افزود: ۷۳هزار و ۵۷۷ نفر از دانش آموزان بسیجی استان تهران در اجرای طرح هجرت سازندگی در این مدت شرکت کردند.

وی گفت: شرکت‌کنندگان در اردوهای هجرت، ۱۷۰ مدرسه را در تهران رنگ آمیزی، زیباسازی، بازسازی و دیوارنویسی کرده و میز و نیمکت‌ها را تعمیر کردند.

عاقل ادامه داد: بسیجیان استان تهران در تابستان گذشته به میزان ۶۰۶‌هزار و ۶۹۶ نفر روز، در اجرای طرح‌های بسیج سازندگی فعالیت داشتند.

مسوول بسیج سازندگی استان تهران گفت: از این میزان، ۱۵۵‌هزار و ۲۳۲نفر روز در قالب اردوهای هجرت تابستان امسال در عرصه‌های مختلف بهداشت و درمان، بهسازی و نوسازی مدارس، آبخیزداری و کشاورزی، محرومیت زدایی و فعالیت‌های عمرانی حضور فعال داشتند.

عاقل تصریح کرد: بسیجیان ۱۱‌هزار و ۸۱۵ نفر روز کار، در بخش عمران و آبادانی روستاها به ترمیم و بازسازی مساجد، حمام‌های روستایی و راه‌ها مشغول بودند.

وی اظهار کرد: بسیج سازندگی استان تهران همچنین ۱۴‌هزار و ۷۸۷ نفر روز در حوزه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی فعالیت انجام داده است.

عاقل یادآور شد: در حوزه حمایتی نیز بسیجیان با همکاری کمیته امداد امام‌خمینی(ره) موفق به جمع‌آ‌وری محصولات و کمک‌های مردمی شدند و در بخش‌های فنی و حرفه ای و مهارتی نیز ۲۷‌هزار و ۴۶۰ نفر روز کار، به مردم خدمات رسانی کردند.

عاقل در پایان به اعزام ۲۰۲ تیم پزشکی به مناطق محروم استان تهران اشاره کرد و گفت: در همین مدت، ۷‌هزار و ۴۳۱نفر به صورت رایگان معاینه و درمان شدند.