مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از نیازهای این استان ،راه‌اندازی آزمایشگاه آزمون مصالح ساختمانی به ویژه برای تولید شن و ماسه، بتن آماده و تیرچه بلوک است. علیرضا شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال ۱۳۸۷ کلیه تولیدات و عرضه محصولات ساختمانی ،مشمول استاندارد اجباری خواهند شد. وی اظهار کرد: در همین راستا، فعال شدن آزمایشگاه‌های مصالح ساختمانی در این استان، یک نیاز ضروری است. او اعلام کرد: واحدهای تولید تیرچه بلوک در این استان تا یک ماه فرصت دارند تا آزمایشگاه‌های آزمون تیرچه بلوک را راه‌اندازی کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم گرامی داشت روز جهانی استاندارد برای نخستین بار در چابهار گفت: این مراسم با حضور مسوولان اداره‌ها و نمایندگی‌های استاندارد و تحقیقات صنعتی استان روز ۲۶مهر ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در حال حاضر در این استان ۵۴ کارشناس در خصوص آزمون غلات، مواد سوختی و لوازم خانگی فعالیت دارند. شهرکی گفت: به رغم برخی کمبودها در این استان، اکنون سه آزمایشگاه بزرگ همکار در بخش مواد سوختی و غلات فعالیت می‌کنند. وی با بیان اینکه آزمایشگاه آزمون مواد سوختی در کشور تنها در تهران و زاهدان وجود دارد، افزود: همچنین در سطح کشور تنها استان سیستان و بلوچستان آزمایشگاه آزمون همکار در مواد سوختی را دارد.