سازمان مسکن استان‌ها و انجمن انبوه‌سازان مرجع استعلام برای پیش‌فروش

گروه مسکن- تا زمانی که لایحه پیش‌فروش مسکن تصویب و به اجرا درنیاید، متقاضیان پیش‌خرید واحدهای مسکونی می‌توانند برای اطلاع از صحت و سقم پیش‌فروش‌ها از سازمان مسکن و شهرسازی استان‌ها و یا انجمن صنفی انبوه‌سازان در مورد پیش‌فروش واحدی که قصد خرید آن را دارند استعلام کنند. طی چند روز گذشته تعداد قابل توجهی از مردم در مورد صحت پیش‌فروش و طرح یک شرکت برای خانه‌دار کردن مردم که گویا تبلیغات زیادی در این باره به راه انداخته از رسانه‌ها و مسوولان جویا شدند، به طوری که هفته گذشته این موضوع به وزارت مسکن و شهرسازی کشیده شد.

مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد در این باره معتقد است: وزارت ارشاد نمی‌تواند در مورد قانونی بودن یا نبودن فعالیت شرکت‌های پیش فروش کننده واحدهای مسکونی نظر بدهد، اما چنانچه وزارت مسکن و شهرسازی لیست شرکت‌های دارای مجوز را به ما اعلام کند ما می‌توانیم نسبت به محدود کردن تبلیغات مابقی شرکت‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد که با شبکه سراسری رادیو پیام گفت‌وگو می‌کرد در این باره تصریح کرد: وزارت مسکن حتی می‌تواند لیست این شرکت‌ها را بر روی سایت اینترنتی این وزارتخانه قرار دهد تا مردم از این موضوع مطلع شوند.