مسکن‌مهر تمام شد

مشاور وزیر: هیچ مجوز جدیدی در پرند صادر نخواهیم کرد

گروه مسکن - فرید قدیری: ثبت‌نام از متقاضیان مسکن‌مهر در شهر جدید پرند به پایان رسید.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» با تکمیل ظرفیت پیش‌فروش واحدهای مسکونی‌مهر توسط دولت در شهر جدید پرند، مسوولان وزارت راه‌وشهرسازی با نصب بنر در جلوی شرکت عمران پرند - شرکت زیرمجموعه این وزارتخانه - اتمام واحد برای فروش را رسما اعلام کردند.

پرند تنها نقطه‌ای در استان تهران است که به لحاظ ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر از بقیه مناطق جلوتر است و به همین خاطر، در ماه‌های اخیر پیش‌خرید این واحدها با سرعت زیادی انجام شد. این در حالی است که در پردیس تازه از سه ماه پیش ظرفیتی به اندازه پرند، برای احداث مسکن‌مهر تعریف شد.

در پرند نزدیک به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی‌مهر در حال ساخت است؛ اما ۱۱۶ هزار خانوار این واحدها را پیش‌خرید کرده‌اند؛ به‌طوری‌که پس از پالایش شرایط ۴گانه، تعداد خانوارها به اندازه واحدها کاهش پیدا خواهد کرد.

شرکت عمران شهر جدید پرند با نصب بنر در حیاط این شرکت اعلام کرد: «با توجه به تکمیل ظرفیت مسکن‌مهر پرند ثبت‌نام جهت واگذاری صورت نمی‌پذیرد.»

با این حال برخی بنگاه‌های املاک در پرند برای متقاضیان جدید مسکن‌مهر کار خرید و فروش امتیاز پیش‌خریداران را شروع کرده‌اند.

مقداد همتی مشاور وزیر راه‌وشهرسازی در امور مسکن‌مهر در پاسخ به پرسش «دنیای‌اقتصاد» مبنی بر اینکه «آیا احتمال صدور مجوز تازه برای ساخت‌وساز جدید در پرند وجود دارد؟» گفت: در شهر جدید پرند بیش‌از این مسکن‌مهر نخواهیم ساخت و مجوز جدیدی در این ارتباط صادر نخواهیم کرد.

همتی تصریح کرد: سقف جمعیت پیش‌بینی شده برای سکونت در پرند ۷۰۰ هزار نفر است که با پایان پیش‌فروش واحدهای مسکونی‌مهر، جمعیت مدنظر محقق شده است.

مشاور وزیر راه‌وشهرسازی افزود: از سوی دیگر محدودیت‌های زیست‌محیطی و همچنین برنامه‌ تامین خدمات زیربنایی از جمله آب در پرند نیز با افزایش جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفر در مغایرت قرار دارد.

همتی گفت: دولت در پرند بعد از واگذاری واحدهای مسکونی‌مهر، روی برنامه‌های تازه‌ای برای توسعه شهری این منطقه از جمله برنامه‌های رفاهی و گردشگری متمرکز خواهد شد.