خبر‌خوش به پیش‌خریداران مسکن‌مهر

نیمی از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی‌مهر در شهر جدید پرند با قیمت‌قبل واگذار می‌شود

گروه مسکن- فرید قدیری: مدیر امور مسکن‌مهر در شهر جدید پرند از معافیت حدود نیمی از واحدهای مسکونی از مصوبه اخیر «افزایش قیمت» خبر داد. محمود قلعه‌نویی عضو هیات مدیره شهر جدید پرند و مدیر امور ثبت‌نام و واگذاری مسکن‌مهر درباره جزئیات نحوه تغییر قیمت تمام‌شده واحدهای مسکونی‌مهر در پرند به «دنیای‌اقتصاد» گفت: بعد از ابلاغ مصوبه آذرماه وزارت راه‌وشهرسازی مبنی بر اصلاح نرخ ۳۰۰ هزار تومان برای ساخت هر مترمربع مسکن‌‌مهر و افزایش حداکثر ۴۰ هزار تومانی این رقم، اعمال نرخ‌های جدید را متناسب با سطح پیشرفت‌فیزیکی پروژه‌ها در این منطقه، شروع کردیم و در حال حاضر لیست نهایی قیمت واگذاری واحدهای پرند برای ابلاغ به پیمانکاران و همچنین پیش‌خریداران آماده شده است.

قلعه‌نویی با تاکید بر اینکه در مصوبه وزارت راه‌وشهرسازی، کمترین افزایش قیمت، برای پروژه‌های در آستانه تحویل و بیشترین افزایش قیمت برای پروژه‌های در مرحله اسکلت‌وسقف در نظر گرفته شده اعلام کرد: از آنجا که اغلب پروژه‌های ۹۹ساله در پرند، در مرحله نازک‌کاری هستند، قیمت این واحدها با کمترین تغییر افزایشی روبه‌رو خواهد شد.

مدیر امور مسکن‌مهر پرند افزود: حدود ۴۲ هزار واحد مسکونی‌مهر از مجموع حدود ۹۲ هزار واحد در حال ساخت، مشمول افزایش قیمت نخواهند شد و با قیمت زمان پیش‌فروش، به پیش‌خریداران تحویل می‌شود.

قلعه‌نویی درباره واحدهای مشمول افزایش قیمت نیز تاکید کرد: در قرارداد پیش‌فروش مسکن‌مهر در شهر جدید پرند، میانگین آورده نقدی پیش‌خریداران بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان بوده و حالا با اعمال نر‌خ‌های جدید برای آن دسته از واحدهایی که مصوبه افزایش قیمت شامل آنها می‌شود، میانگین مبلغ افزایش بین ۳ تا ۴ میلیون تومان خواهد بود.

وی افزود: حداقل نرخ مابه‌التفاوت یک میلیون و حداکثر ۷ میلیون تومان برآورد می‌شود.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» در مصوبه افزایش قیمت مسکن‌مهر آمده است: برای پروژه‌هایی که در آستانه تکمیل قرار دارند یک درصد به قیمت - متری ۵ هزار تومان افزایش- افزوده خواهد شد و در پروژه‌هایی که قبل از مرحله نازک‌کاری هستند نیز متری ۱۵ هزار تومان اضافه خواهد شد. همچنین برای پروژه‌هایی که هنوز به مرحله سفت‌کاری نرسیده‌اند متری ۲۵ هزار تومان به قیمت پایه اضافه می‌شود.