طرفدار حضور قالیباف درشهرداری هستیم

مرتضی طلایی (عضو شورای شهر تهران) درباره حمایت اعضای شورا از شهردار تهران گفت: شورای شهر از عدم کاندیداتوری قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری استقبال می‌کند؛ چرا که با استمرار مدیریت او در تهران، پایتخت طی ۴سال آینده متحول می‌شود. وی در توضیح بیشتر این مطلب افزود: پس از آنکه شهردار تهران اعلام کرد که قصد شرکت در انتخابات را ندارد، این موضع مورد استقبال اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. چون اعضای شورای شهر در حال حاضر می‌دانند که تهران کماکان فرصت داشتن یک شهردار کارآمد و موفق را دارد و وجود چنین شخصی در راس مدیریت شهری تهران ظرف ۳تا۴ سال آینده، پایتخت را به طور کامل متحول می‌کند. آنهم به گونه‌ای که زیبنده پایتخت ایران باشد. ما انتظار داشتیم پس از موضع‌گیری روشن و شفاف دکتر قالیباف مبنی بر عدم حضور در انتخابات، دوستان دولتی و دستگاه‌هایی چون رسانه ملی رویکرد خود را نسبت به شهرداری تغییر دهند. انتظار این بود که فضای رسانه‌ای کشور و دستگاه‌های دولتی مجموعا با سلسله اقدامات مثبت به سمتی حرکت کنند که فضای جدیدی برای تعامل، همکاری و پشتیبانی از مدیریت شهری فراهم شود.

طلایی همچنین درباره نحوه تعامل شهرداری و دولت در فعالیت‌های شهری توضیح داد: یکی از اقدامات خوب شورای سوم تهران حمایت همه جانبه از شهرداری و مدیریت شهری پایتخت در سه سال گذشته بوده است. شورای شهر در این سه ساله توانست بودجه شهرداری را از‌ هزار‌میلیارد تومان به ۷‌هزار‌میلیارد تومان در مجموع نقدی و غیرنقدی افزایش دهد، با این همه در مقابل نیازهای امروز مردم تهران این بودجه قابل قبول نیست و دغدغه‌های تهران مانند حمل و نقل عمومی، ترافیک، محیط زیست و تهدیدهای بافت فرسوده نیاز به حمایت دولت و عزم ملی دارد. دولت باید در این زمان حداقلی که از دولت نهم باقی مانده است حداکثر بهره را ببرد و با پشتیبانی از مدیریت شهر تهران که در حقیقت پشتیبانی از شهروندان پایتخت است، تحولی در این شهر ایجاد کند.

این مقام مسوول همچنین معتقد است: شورای سوم به‌رغم تمام مشکلاتی که داشته و دارد، ظرف سه سال گذشته یک اتفاق و انسجام جمعی را در درون خود تجربه کرده و هر نوع پشتیبانی و حمایت از شهرداری تهران را موجب رشد و رونق کارهای عمرانی و خدماتی تهران دانسته و من فکر می‌کنم با این موضع‌گیری جدیدی که آقای قالیباف درباره انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم داشته‌اند این حمایت‌ها جدی‌تر و عمیق‌تر شده و می‌شود. به هر ترتیب رویکرد شورای سوم شهر تهران استقبال از استمرار مدیریت دکتر قالیباف در شهرداری است. به همین منظور ما در شورای شهر برای تأمین منابع لازم شهرداری برای اداره بهتر شهر و تعیین جهت‌گیری‌ها و راهبردهای اداره شهر در دراز مدت، مانند تهیه طرح جامع و برنامه ۵ ساله شهر تهران در درون خود ظرفیت سازی مناسب را انجام داده و می‌دهیم و تلاش می‌کنیم با دستگاه‌های دولتی که در ارائه خدمات شهری مانند آب، برق، گاز و .. نقش بسزایی دارند، تعامل مناسبی برقرار کنیم تا از این طریق مدیریت شهر تهران به اهداف خود نزدیک‌تر شود.

طلایی در ادامه درباره اقدامات شورا برای یکپارچه کردن مدیریت واحد شهری گفت: به نظرم بخش اعظم مشکلات تهران تنها با یکپارچه شدن مدیریت شهری امکان‌پذیر می‌شود تا زمانی که مدیریت واحد شهری در تهران تشکیل نشود، هیچگونه فعالیت بنیادی در پایتخت اتفاق نمی‌افتد. پس اساسی‌ترین کار برای شهر مدیریت واحد شهری است و هر دولتی که این کار را انجام دهد، بزرگترین خدمت را به شهروندان تهرانی و کشور کرده است. شورای سوم هم برای محقق شدن این هدف تاکنون تلاش‌های درخور توجهی داشته است.