معاون مالی و اداری شهرداری تهران تاکید کرد: سال‌جاری نیز همانند سال گذشته هیچ مشکل مالی نخواهیم داشت و پیش‌بینی می‌کنیم که ۹۰درصد بودجه محقق شود. حسین محمدپورزرندی، به خبرنگار سما گفته است: در ابتدای سال گذشته بسیاری پیش‌بینی وجود مشکل مالی در شهرداری تهران را می‌کردند؛ به طوری که این نهاد قادر نخواهد بود، حقوق کارکنان خود را بپردازد، ولی در پایان سال هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی در عین حال تاکید کرد: جهان با بحران مالی روبه‌رو است و آثار این بحران به کشور ما نیز وارد شده است، اما باید به گونه‌ای عمل کنیم که اجازه ندهیم این موج بحران ما را با خود ببرد. معاون شهردار تهران تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین منابع ما بحث فاینانس پروژه‌ها است که قراردادهای آن نیز منعقد شده است.

پورزرندی یادآور شد: ۷۰۰میلیارد تومان بودجه را فاینانس تشکیل می‌دهد و تقریبا ۳۰درصد درآمدها پایدار و ۷۰درصد باقیمانده نیز به بحث مسکن و ... مربوط می‌شود که با اتمام کار ممیزی املاک، ساماندهی در این بخش انجام می‌شود.

معاون قالیباف تصریح کرد: در ۲۰درصد از ممیزی انجام شده، مشخص شده که از واحدهای مسکونی استفاده تجاری می‌کنند و همچنین مطالباتی مانند آرای کمیسیون ماده ۱۰۰، چک‌های گذشته، صدور پروانه‌ها و ... ما را در دستیابی به بودجه کمک می‌کند. پورزرندی در حالی از نبود مشکل مالی در شهرداری تهران صحبت می‌کند که برخی از شرکت‌ها و موسسات زیرنظر شهرداری تهران حساب‌های مالی سال گذشته خود را تسویه نکرده‌اند.

از سوی دیگر خبرهایی نیز در خصوص بدهکاری میلیاردی برخی از شرکت‌های شهرداری مانند یادمان سازه (برج میلاد) به پیمانکاران حاضر در پروژه منتشر شده است.