گروه مسکن- مهدیس فرقانی: در دو شماره قبلی روزنامه و در همین ستون خبری با عنوان «نوساز در سعادت‌آباد، متری یک‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان» منتشر شد که متن آن حاوی مشخصات کامل واحد مسکونی و موقعیت منطقه بود. در پی چاپ این خبر روز گذشته تعداد زیادی از شهروندان در تماس با گروه مسکن در ابتدا از قیمت زیر دومیلیون تومان برای سعادت‌آباد شوکه شدند و تصور می‌کردند اشتباه نگارشی در نوشتن قیمت یک‌میلیون و ۷۰۰هزار تومانی رخ داده است! در حالی که هیچ اشتباهی در متن این خبر رخ نداده است. اما واقعیت باورنکردنی، برگشت قیمت‌ها به نرخ واقعی در بازار مسکن است که البته این کاهش بی‌سابقه قیمت مسکن در صورت تداوم می‌تواند تبعاتی را برای بازار در پی داشته باشد.

واقعیت دیگری که قیمت یک‌میلیون و ۷۰۰هزار تومانی در سعادت‌آباد روشن کرده تحقق رویای زندگی در سعادت‌آباد است.

منطقه سعادت‌آباد طی چند سال اخیر به دلایلی به منطقه گران در تهران تبدیل شد، اما حالا تابوی مسکن در این منطقه نیز همچون سایر محلات شکسته شده است.

طبق آخرین تحقیقات میدانی از سوی روزنامه دنیای‌اقتصاد از مشاوران املاک واقع در سعادت‌آباد خبرها حاکی از این است که قیمت پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان نوساز در سعادت‌آباد بین ۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان تا ۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان است. در این صورت متری یک‌میلیون و ۷۰۰هزار برای یک واحد مسکونی نوساز فول امکانات در منطقه سعادت‌آباد کمی تعجب‌برانگیز است، چرا که خبرنگار ما با فروشنده این واحد مسکونی در مورد صحت و سقم این خبر گفت‌وگو داشته است.